شنبه 8 اردیبهشت 1403

استانداربوشهر: دولت پیگیر حل مشکلات سیل زدگان دشتستان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استانداربوشهر: دولت پیگیر حل مشکلات سیل زدگان دشتستان است

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر با بیان اینکه دولت اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان کرده است گفت: معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی دستوراتی را برای رسیدگی به آسیب دیدگان صادر کرد و رئیس دفتر رئیس جمهور در تماسی بر توسعه خدمات‌رسانی به مناطق سیل زده تاکید کرده است.

عبدالکریم گراوند روز سه شنبه در بازدید میدانی از مناطق سیل زده دشتستان با اشاره به بارش‌های باران هفته جاری و بروز سیل اظهار داشت: در 16 آذر در مدت 2 ساعت 160 میلیمتر باران در دشتستان به وقوع پیوست و این در حالی است که میانگین بارندگی استان بوشهر سالانه بین 255 تا 260 میلیمتر است.

وی، با بیان اینکه این حجم بارندگی در مدت 2 ساعت خود به خود تبدیل به سیل می‌شود گفت: پس از وقوع سیل دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی برای رسیدگی به مشکلات مردم به مناطق مختلف استان بوشهر از جمله دشتستان اعزام شدند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سیل به تاسیسات زیربنایی و منازل مسکونی دشتستان به ویژه شهر وحدتیه خسارت وارد کرده است گفت: مناطق و خانه‌هایی که در جریان سیل صدمه دیده‌اند در کوتاه‌مدت پاک‌سازی و مشکل مردم برطرف شود.

گراوند با اشاره به اینکه بیشترین خسارت سیل دشتستان در شهر وحدتیه بود افزود: لایروبی و پاکسازی مناطق آسیب دیده از سیل در اولویت قرار دارد و سپس وارد فازی بعدی اجرا می‌شود.

وی، با تاکید بر تقسیم کار دستگاه‌های اجرایی برای رسیدگی به آسیب دیدگان و توجه ویژه دستگاه‌های حمایتی در رفع مشکل افراد تحت پوشش تصریح کرد: برای بازسازی منازل آسیب دیده، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به دشتستان سفر کرده و در حال ارزیابی خسارت‌ها و آسیب‌ها است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه منازل مسکونی صدمه دیده از سوی بنیاد مسکن اقدامات لازم انجام می‌شود افزود: میزان خسارت وارد شده به مردم در جریان سیل دشتستان کاملا برآورد شده که میزان خسارت با جمع‌بندی نهایی به‌زودی اعلام می‌شود.

گراوند از وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف خبر داد و اضافه کرد: سیل به بخش‌های آبرسانی، برق‌رسانی، راه‌های مواصلاتی، تاسیسات عمران شهری، روستایی و منازل مسکونی دشتستان به‌ویژه وحدتیه خسارت وارد کرده که میزان خسارت برآورد شده است.

وی، با اشاره به وارد شدن خسارت به بخش‌های اقتصادی متعلق به مردم و کسب‌وکارها گفت: برآورد میزان خسارت سیل استان بوشهر به وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شده که قول‌هایی هم برای کمک‌رسانی داده شده است.

گراوند با تاکید بر رسیدگی سریع به مناطق سیل‌زده استان بوشهر تصریح کرد: امید می‌رود در کمترین زمان مناطق و خانه‌هایی که در جریان سیل صدمه دیده‌اند پاکسازی و مشکل مردم برطرف شود.

وی، گام بعدی را بازسازی منازل و زیرساخت‌ها دانست و تاکید کرد: در خدمات‌رسانی اولیه کمک‌های امدادی از سوی هلال احمر در حال انجام است که برای افزایش کمک‌رسانی به مردم آسیب دیده در حوزه‌های مختلف معیشتی، دارویی، بهداشتی و دیگر بخش‌ها به هلال احمر استان بوشهر دستورات لازم داده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*