شنبه 1 اردیبهشت 1403

استاندار اردبیل: نیازمند همکاری مجدانه رسانه‌ها در مسیر توسعه استان هستیم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار اردبیل: نیازمند همکاری مجدانه رسانه‌ها در مسیر توسعه استان هستیم

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه جبران عقب ماندگی‌های تاریخی استان باید دغدغه جدی و اساسی همگانی باشد، گفت: نیازمند همکاری مجدانه رسانه‌ها در مسیر توسعه استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید حامد عاملی روز چهارشنبه به مناسبت 17 مرداد و روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز اردبیل اظهار کرد: رسانه‌ها به افکار عمومی نزدیک هستند و با همراهی دو طرفه مطالبات، انتظارات، مسائل مردم و حتی انتظارات ناحق را به مسئولان منتقل کنند تا برای حل و فصل آنها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی افزود: همکاری و مشارکت رسانه‌ها می‌تواند توفیقات لازم را برای مسئولان در مسیر توسعه استان فراهم کند و در این مسیر روشن به همکاری مجدانه اصحاب رسانه نیاز داریم تا تحولی جدی در استان روی دهد و شکاف‌ها ترمیم و جبران شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: تلاش می‌کنیم مسیری مشخص و روشن را برای پیشرفت استان تعریف کنیم تا عقب ماندگی‌های تاریخی جبران شده و زندگی باعزتی را برای مردم و بخصوص جوانان فراهم کنیم.

عاملی با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا و سایر رسانه‌ها در قبال اخبار و رویدادها رسالت ویژه دارند، گفت: باید برای عمران و آبادانی استان، دغدغه جدی داشته باشیم تا شاهد تغییرات اساسی را در حوزه توسعه استان باشیم.

مقام عالی دولت در استان اردبیل با اشاره به اینکه روش‌هایی که در گذشته اعمال شده، تاثیر چندانی در توسعه استان نداشته است، گفت: برای رفع دغدغه‌ها در خصوص عمران و آبادانی استان باید مسیری علمی و کارشناسی شده و قابل دفاع تعریف شود تا به نتیجه و سرانجام مدنظر برسد.

استاندار اردبیل، به جایگاه استان در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: اردبیل در کنکور سراسری در کشور رتبه 25 را دارد و اگر وضعیت به همین روال پیش برود، در نهایت ظرفیت نخبگانی کم خواهد شد و سهم استان از ظرفیت‌های علمی کشور کاهش خواهد یافت. بنابراین باید مطالبه جدی مبنی بر ارتقای سطح علمی و آموزشی استان را با همراهی دستگاه‌ها در دستور کار قرار دهیم.

وی توضیح داد: در بررسی‌هایی که با استخراج نمرات دروس پایه و عمومی نهایی قبل و بعد از کرونا در استان به عمل آمد، مشخص شد که قبل از کرونا نیز وضعیت مشابهی حاکم بوده است و کاهش رتبه استان ارتباط زیادی با شیوع این ویروس ندارد.

عاملی یادآورشد: تداوم این رویه باعث می‌شود تا به تدریج، منابع انسانی تضعیف شود و فرصت‌ها از دست برود و ما باید رفع این نگرانی‌ها را با جدیت پیگیری کنیم.

17 مرداد 1377 با حمله گروه طالبان به کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان، محمود صارمی خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به همراه هشت تن از فعالان کنسولگری به شهادت رسید و این روز به نام روز خبرنگار نام گرفت.

استان مرزی و گردشگرپذیر اردبیل با یک میلیون و 280 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در شمال ایران و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

برچسب‌ها

پرونده خبری