پنج‌شنبه 14 تیر 1403

استاندار تهران: موضوع ایمنی باید در جامعه نهادینه شود

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
استاندار تهران: موضوع ایمنی باید در جامعه نهادینه شود

استاندار تهران در ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری، نهادینه سازی فرهنگ ایمنی در جامعه را از اولویت‌های زندگی بشر دانست.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آتش نشانی تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سازمان آتش نشانی تهران، آتش نشانان را انسان‌هایی جان بر کف دانست که اولویت شغلی خود را نجات جان و مال دیگران دانسته و این وظیفه را بی منت انجام می‌دهند.

وی در ادامه گفت: موضوع آموزش موارد ایمنی باید از مقطع ابتدایی در دروس کودکان قرار گیرد تا با این کار شاهد حوادث کمتر و بروز خسارت کمتری به جان و مال هموطنان باشیم.

استاندار تهران اظهار کرد: حیات بخشی به حادثه دیدگان از سوی آتش نشانان نه تنها موجب نجات جان و مال بلکه موجب نجات شخصیت و هویت مردم است.

وی افزود: روحیه ایثارگری، آتش نشانان را به نجاتگران آبرو، شخصیت و هویت افراد تبدیل کرده است و خدا را شاکریم که مجموعه شرکت‌های دانش بنیان به کمک آتش نشانان آمدند تا ایمنی هموطنان را ارتقا بخشند اما هماهنگی این موضوع متوجه مدیران آتش نشانی‌هاست که آرزومندیم با تلاش و پیگیری مدیران هر روز شاهد حوادث و خسارت کمتری باشیم.

به گزارش ایرنا، ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهری از یازدهم تیرماه 1403 در محل سالن همایش‌های هتل المپیک تهران آغاز شده و تا سیزدهم نیز ادامه خواهد داشت.

از جمله محورهای این همایش؛ مدیریت در عملیات آتش‌نشانی و ارتقا ایمنی شهری، ارتقا فرهنگ ایمنی و راهکار جلب مشارکت شهروندان، مهندسی ایمنی در برابر آتش، آینده‌نگری و حکمرانی ایمنی مخاطرات کالبدی و آتش‌نشانی، فناوری‌های نوین و هوشمندسازی در آتش‌نشانی و مهندسی آتش در تونل‌ها و فضاهای زیرسطحی است.

استاندار تهران: موضوع ایمنی باید در جامعه نهادینه شود 2
استاندار تهران: موضوع ایمنی باید در جامعه نهادینه شود 3