یک‌شنبه 8 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: فرودگاه بجنورد در توسعه استان موثر است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: فرودگاه بجنورد در توسعه استان موثر است

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه فرودگاه بجنورد در توسعه استان بسیار موثر است، گفت: فرودگاه متعلق به همه مردم و برای رفاه حال آنان است.

محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در نشست با اعضای ستاد توسعه مردمی استان و مدیر فرودگاه بجنورد اظهار داشت: یکی از اولویت های کاری استان افزایش پروازهای فرودگاه بجنورد بوده که بزودی نیز تعداد پروازها از تعداد فعلی بیشتر می شود و برقراری پرواز به جزیره کیش نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: در سفر سال گذشته به ترکمنستان نیز موافقتنامه برقراری پرواز بجنورد - عشق آباد امضا شد که در حال پیگیری تحقق آن هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گفت: مدیر فرودگاه بجنورد از ظرفیت ستاد توسعه مردمی استان در رونق فرودگاه و گسترش آن استفاده کند.

شجاعی در ادامه این نشست پیگیری افزایش پروازها و بازسازی، توسعه و تجهیز فرودگاه را از اولویت های مهم کاری فرودگاه بجنورد دانست و بر تحقق آن تاکید کرد.

وی افزود: تشکل هایی که برای مردم استان خدمت می‌کنند نشان از دغدغه مندی، خلوص و پاکی نیت آنان است.

537 مسافر فروردین و اردیبهشت ماه امسال و در شرایط کرونا با پروازهای این فرودگاه جابه جا شدند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 97 درصد کاهش دارد.

بر اساس تقویم پروازی فرودگاه بجنورد، در هفته 9 پرواز رفت و برگشت بین بجنورد و تهران باید انجام شود که با توجه به شیوع کرونا و کاهش آمار مسافر، تمامی پروازها لغو شد اما در این روزها به سه پرواز در روز افزایش یافت.

پارسال 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی مزبور به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که در مقایسه با سال پیش از آن 120 درصد افزایش داشته است اما از اسفند ماه پارسال سفر ناوگان هوایی استان بسیار کاهش یافت.

28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه‌جا شده‌اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

*س_برچسب‌ها_س*