سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: مرغ باید با قیمت پایین‌تری در اختیار مردم قرار گیرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: مرغ باید با قیمت پایین‌تری در اختیار مردم قرار گیرد

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: تلاش دولت بر آن است که تمام نهاده‌های دامی در اختیار مرغداران قرار گیرد تا گوشت مرغ با پایین‌ترین قیمت در اختیار مردم قرار گیرد.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان با اشاره به نوسانات قیمت مرغ در کشور و خراسان شمالی اظهار داشت: البته بر هیچکس پوشیده نیست که افزایش قیمت مرغ ناشی از تحریم ها و آثار جانبی آن بر قیمت نهاده های دامی است ولی از سوی دیگر بخشی از این امر به نوسانات داخلی برمی‌گردد که نیازمند نظارت بیشتر است.

وی خراسان شمالی را جزو استان های برتر در زمینه توزیع نهاده های دامی بین تولیدکنندگان این بخش دانست و گفت: میانگین توزیع نهاده های دامی در کشور 50 درصد است و حال آنکه این رقم در استان خراسان شمالی به 74 درصد رسیده است.

شجاعی با بیان اینکه متولی نظارت بر چگونگی توزیع نهاده های دامی بین مرغداران، سازمان جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده سازمان جهاد کشاورزی استان، مردم خراسان شمالی روزانه 55 تن گوشت مرغ مصرف می کنند ولی ظرفیت تولید مرغداری های استان روزانه 45 تن است.

وی افزود: در این بین شبکه تنظیم بازار استان ناگزیر شده است علاوه بر توزیع، کمبود گوشت مرغ در استان را از دیگر مناطق تامین کند.

استاندار خراسان شمالی در عین حال از سازمان جهاد کشاورزی استان به علت آنچه که عدم تسلط بر فرآیند جوجه ریزی در طول سال عنوان شد، انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی از مرغداران استان با وجود آنکه نهاده های دامی دولتی دریافت کرده اند، باز هم تولیدات خود را به استان های دیگر ارسال می کنند.

شجاعی با بیان اینکه قیمت نهایی مرغ عصر امروز با حضور مرغداران مشخص خواهد شد، یادآور شد: علاوه بر تعیین قیمت مرغ باید چگونگی توزیع قیمت های مرغ منجمد، زمان و مکان توزیع آن نیز بویژه در میان اقشار آسیب پذیر جامعه مشخص شود.

خراسان شمالی رتبه سوم در ساخت مسکن دارد

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به افزایش قیمت مسکن، گفت: با افزایش قیمت فولاد، مصالح ساختمانی و هزینه های حمل و نقل در کشور که منجر به افزایش قیمت مسکن در کشور و استان شده است، رویکرد ما بر این بوده است که با ساخت مسکن بیشتری در قالب تعاونی ها و مسکن اقشار، از افزایش بی رویه قیمت مسکن جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات دولت در طرح اقدام ملی مسکن افزود: با وجود بسیاری از نداشته های استان، خراسان شمالی جزو استان های برتر در حوزه ساخت مسکن روستایی و شهری شناخته شده است.

عرضه ماسک 900 تومانی ادامه می یابد 

وی با اشاره به تداوم عرضه ماسک 900 تومانی در استان، اظهار داشت: توزیع این ماسک ها که 4 هزار ریال از قیمت مصوب کشوری آن کمتر است، با توجه به استقبال مردم و تولید کنندگان ماسک در استان، ادامه خواهد داشت.

خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد.

اکنون پنج هزار و 576 واحد تولیدی، چهار هزار و 648 واحد در زمینه خدمات فنی، 12 هزار و 463 واحد توزیعی، سه هزار و 231 واحد خدماتی و در مجموع 25 هزار و 918 واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز 138 اتحادیه است.

سالانه حدود 22 هزار تن گوشت مرغ در خراسان شمالی مصرف می شود که حدود 6 هزار تن از این میزان از سایر استان ها تامین می شود.

*س_برچسب‌ها_س*