جمعه 13 مهر 1403

استاندار خراسان شمالی: 15 خرداد مسیر جدیدی برای مبارزه با طاغوت گشود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خراسان شمالی: 15 خرداد مسیر جدیدی برای مبارزه با طاغوت گشود

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی در پیامی نوشت: قیام 15 خرداد به رهبری امام راحل (ره) و با تکیه بر پشتوانه مردمی، مسیر جدیدی را برای مبارزه علیه رژیم طاغوت گشود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، محمدعلی شجاعی سه شنبه در آستانه سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با صدور پیامی افزود: مسیر آگاهی بخشی به ملت، تکیه بر مردم و تاکید بر حضور آنان ویژگی اصلی نگاه امام خمینی (ره) در مبارزه با طاغوت بود.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی با ابتکارات بی بدیل خود در همگرایی گروههای مختلف مردمی و سیاسی و ایجاد نهادهای مختلف، به ویژه تاکید بر مردم سالاری در تعیین سرنوشت کشور، در بقا و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش بسزایی داشتند.

شجاعی با بیان اینکه امام اشراف بی نظیری بر مسایل بین المللی داشتند، افزود: تلاش های رهبر کبیر انقلاب برای اهتزاز پرچم اسلام و عدالت در جهان بر کسی پوشیده نیست زیرا که ایشان از همان ابتدا اعتقاد بر پوشالی بودن قدرتهای استعماری داشتند و همگان شاهد هستند که امروز چهره واقعی و ضعیف دولتهای استعماری بیش از پیش نمایان شده است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: از برکات وجودی امام راحل پرورش فرزندان انقلابی است که هر یک برگ زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت نمودند به گونه ای که بزرگمردانی چون شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید صیاد شیرازی و سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و خاصه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را تربیت کردند که پس از رحلت امام راحل، بحق جانشین شایسته ایشان در تداوم و عظمت انقلاب اسلامی بوده اند.

وی افزود: در سی و یکمین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و سالروز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 15 خرداد 42، بار دیگر آرمانهای امام راحل و شهدای والا مقام را پاس می داریم و بر روح پر فتوح آنان درود می فرستیم.

آیین بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران و شهدای 15خرداد روز چهارشنبه در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد همزمان با سخنرانی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برگزار خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*