جمعه 20 مهر 1403

استاندار خوزستان: مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه تا 2 هفته دیگر حل خواهد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار خوزستان: مشکل آبرسانی به بخش غیزانیه تا 2 هفته دیگر حل خواهد شد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت: آبرسانی به بخش غیزانیه اهواز تا 2 هفته دیگر تکمیل خواهد شد و این منطقه از آب سالم و پایدار برخوردار خواهد شد.

غلامرضا شریعتی دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رفع مشکل آب بخش غیزانیه از سال 96 به طور جدی دنبال شده است، این پروژه یک پروژه مهم و بزرگی است که در حال اتمام می باشد؛ اعتبار این پروژه بالغ بر 450 میلیارد ریال است که با انجام آن بخش غربی، مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ به آبی پایدار دسترسی خواهند داشت.

وی ادامه داد: این پروژه طبق برنامه ریزی پیشرفت داشته است و ظرف 2 هفته آینده آبرسانی در آن انجام می‌شود؛ البته 6 کیلومتر از این مسیر در روستاهای صفیره و نزهه به دلیل فرسودگی باید تعویض شود که اعتبارات آن تامین شده و ظرف 30 تا 45 روز آینده وصل می شود.

استاندار خوزستان افزود: مشکل آب بخش غیزانیه مشکلی 15 ساله است و خط آبرسانی آن مربوط به سال 1361 می باشد که گسترش، بازسازی و نوسازی نشده است؛ سال 1396 پروژه آبرسانی در این بخش به کمک شرکت نفت، سازمان آب و برق خوزستان، آبفا روستایی و استانداری آغاز شد و امیدواریم با پایان طرح آبرسانی در این منطقه شاهد آب پایداری برای ساکنان آن باشیم.

شریعتی تصریح کرد: 36 روستای دیگر این بخش که در حال حاضر از سمت رامهرمز آبرسانی می شوند هم مشکلات آبرسانی دارند که قرار است آب این روستاها از رامشیر جدا شوند و از مسیر دیگری آبرسانی شوند، با این کار آب روستاهای بخش غیزانیه پایدارتر خواهند شد.

وی گفت: با انجام این خط 6 کیلومتری ظرف یک ماه آینده آب پایداری وارد مدار خواهد شد و مشکل بیش از 95 درصد بخش غیزانیه حل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: تا 2 هفته دیگر که طرح آبرسانی غیزانیه افتتاح می شود قرار شد چند دستگاه اداری از جمله آبفا و امور عشایری با تانکرهای آبرسان بیشتر به این بخش آبرسانی کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: از اعضای شورای بخش غیزانیه و مردم این منطقه که همیشه با ما همراه بوده اند و از نظام در موارد مختلف حمایت کرده‌اند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

شریعتی ادامه داد: جمع آوری مدارس کانکسی، راه روستایی و حل مشل آب این منطقه در دستور کار بوده که با اقداماتی که انجام شده است مدارس کانکسی برچیده شد، آب روستایی تا 2 هفته آینده برقرار می شود و نیز راه روستای که با کندی انجام شده است را قول خواهیم داد به زودی حل شود تا مشکل تردد مردم این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به کندی انجام پروژه آبرسانی به بخش غیزانه گفت: تغییر و تحولات در مدیریت و معاونت آب رسانی سازمان آب و آبفای روستایی، ناهماهنگی بین آبفای روستایی و شرکت نفت، بیماری طولانی مدیریت آبفای روستایی و همچنین تغییر قیمت‌ها باعث شد تا به تعهدات خود کاملا عمل نکنیم و انجام این پروژه طولانی شود.

بخش غیزانیه از توابع شهرستان اهواز دارای 80 روستا با جمعیت 25 هزار نفر است. این بخش در شرق اهواز قرار دارد و 300 حلقه چاه نفت در آن واقع شده که روزانه 700 هزار بشکه نفت از آنها تولید می شود.

*س_برچسب‌ها_س*