سه‌شنبه 17 مهر 1403

استاندار زنجان: زنجان شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: زنجان شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: وضعیت این استان، متفاوت بوده و شرایط بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد به‌گونه‌ای که بسیاری از واحدهای تولیدی که در این استان ایجاد شده‌اند در آینده نزدیک، برند و نماد معروفی می‌شوند.

فتح‌الله حقیقی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: این استان به دلیل مازاد بودن 70 درصد زمین‌های موجود در شهرک‌های صنعتی و در دسترس بودن 50 درصد امکانات و جمعیت کشور در شعاع 400 کیلومتری، مرکز ثقل شمال‌غرب کشور است.

وی تصریح کرد: ویژگی‌ها و شرایط استان زنجان به‌گونه‌ای است که نظر مساعد سرمایه‌گذاران خارجی را نیز جلب کرده و علاوه بر اینکه 18 درصد سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال 98 در زنجان صورت گرفته، ایجاد شهرک صنعتی ترک‌ها در زنجان نیز به مراحل پایانی خود رسیده و این استان را برای استقرار شهرک صنعتی انتخاب کرده‌اند.

حقیقی خاطرنشان کرد: هر آنچه از دست تمام مدیران استان برآید، برای واحدهای تولیدی انجام می‌دهند و در مقابل نیز واحدهای تولیدی در برابر این عمل، متعهد به به‌کارگیری نیروهای بومی در واحد خود شده‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش تمام مدیران استان در دستگاه‌های مختلف برای تحقق جهش تولید است، گفت: اعمال تخفیف 80 درصدی شهرداری زنجان در صدور پروانه احداث و طرح توسعه واحدهای تولیدی داخل شهر، اعمال تخفیف از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان، بخشش جریمه میلیاردی واحدهای تولیدی توسط شهرداری که در پی اختلافات موجود بر سر زمین‌ها بوده، اقاله و صرف نظر بانک‌ها از مشکلات مربوط به تسهیلات و سایر موارد، نشان می‌دهد که تمام مسؤولان و نهادها آماده هرگونه مساعدت و همکاری برای کمک به تحقق جهش تولید هستند.

وی اظهار داشت: یکی از سه پروژه بزرگ و اولویت‌دار استان زنجان که مصوبه آن از دولت اخذ شده، مربوط به شهرداری زنجان است که امیدواریم سریع به نتیجه برسد.

حقیقی خاطرنشان کرد: مقرر بود بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی استان اسفند سال گذشته با حضور رییس محترم جمهوری برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا میسر نشد اما مدیران مربوطه باید زمینه را فراهم کنند تا آیین بهره‌برداری از این واحدها با روشی دیگر و با محوریت رییس‌جمهوری برگزار شود.

در این جلسه، مسائل و مشکلات 6 واحد تولیدی و صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت و مدیران واحدها به بیان نظرات و خواسته‌های خود پرداختند.

*س_برچسب‌ها_س*