شنبه 14 مهر 1403

استاندار زنجان: شورای فرهنگ عمومی به موضوع کنگره 3535 شهید استان ورود کند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار زنجان: شورای فرهنگ عمومی به موضوع کنگره 3535 شهید استان ورود کند

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: ورود شورای فرهنگ عمومی به موضوع برگزاری کنگره سه هزارو 535 شهید استان با ارایه طرح‌های مورد نظر اعضا و کارشناسی در این خصوص می‌تواند بر غنا و کیفیت این کنگره بیفزاید.

فتح اللح حقیقی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به شان و جایگاه شورای فرهنگ عمومی افزود: این شورا از جایگاه بالایی برخوردار است و باید همه مدیران عضو آن در جلسه مشارکت فعالانه ای داشته باشند، اولویت هایی را ارائه کنند تا مبنای دستور جلسات قرار گیرد و در نهایت به مصوبات منتهی شود.

وی اظهار داشت: بر این مبنا چند دستور جلسه کیفی مطابق شرح وظایف فرهنگی عمومی باید مورد توجه قرار داده شود و در هر کدام از آنها به مصوبه ای منتهی و سپس به کمیسیون ها و کمیته های مربوطه ارجاع داده شود.

استاندار زنجان با بیان این که کنگره سه هزار و 535 شهید استان زنجان سال آینده برگزار خواهد شد، یادآورشد: ستادهای استانی و شهرستانی این کنگره تشکیل شده است و در این راستا شورای فرهنگ عمومی نیز می تواند با نظرات کارشناسی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن آن نقشی ایفا و دین خود را به شهدا ادا کند.

حقیقی همچنین تاکید کرد: برای برگزاری بهتر طرح قرآن آموزی زندانیان، امور زندانهای استان، دبیرخانه مبارزه با مواد مخدر، شهرداری، اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری بین بخشی منابع مالی مورد نیاز آن را تامین کنند چراکه این اقدامی ارزشمند محسوب می شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه سایر ادارات متولی امر نیز در این خصوص می توانند با همکاری بین بخشی داشته و خدمات مورد نیاز را در تحقق اهداف این طرح ارایه کنند، ادامه داد:

در کمک های مومنانه نیز اقدامات مناسبی در خصوص تامین معیشت افراد آسیب پذیر در استان انجام و در این راستا مبالغ خوبی نیز جمع آوری شد که این مسائل نیز باید نمود بیشتری می‌یافت.

حقیقی خاطرنشان کرد: اقدامات مهم و اساسی در شرایط کرونایی باید بیشتر اطلاع رسانی شود و در شورای فرهنگ عمومی نیز به چنین کارهایی بهای بیشتری داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز ادامه داد: هم اکنون موسسات قرآنی این استان با توجه وضعیت کرونایی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعید احمدی بر ضرورت توجه به دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: این شورا تبدیل به جلسات گزارش‌دهی شده است.

این مسوول ادامه داد: نباید برنامه روتین ادارات و دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شود چرا که اسناد و آیین‌نامه‌های خوبی برای اجرای برنامه در این شورا وجود دارد.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در اینگونه جلسات باید بررسی شود که برای توسعه فرهنگ قرآنی چه اقداماتی را انجام داد، ادامه داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و درگیری خانواده‌ها با فضای مجازی، موجب کم کاری در زمینه برنامه‌های قرآنی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در استان زنجان خاطرنشان کرد: در این راستا نسبت به آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن در روستاهای استان مبادرت شد.

به گفته این مسؤول، طرح آموزش قرآن برای 600 زندانی طرح بسیار مهم و ارزشمندی است اما باید دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در این زمینه داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*