دوشنبه 23 مهر 1403

استاندار: سیستان وبلوچستان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: سیستان وبلوچستان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به یک کارگاه بزرگ عمرانی از شمال تا جنوب تبدیل شده است.

احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری از 807 طرح بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری افتتاح شد اظهارداشت: طرح‌های توسعه‌ای زیادی توسط دولت تدبیر و امید در این استان در حال انجام است که آینده این استان را متحول می‌کند.

وی بیان کرد: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، راه آهن چابهار - زاهدان، گاز رسانی و طرح آبیاری 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان از مهمترین طرح‌های سیستان و بلوچستان بوده که توسط دولت تدبیر و امید در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 32 هزار هکتار از طرح 46 هزار هکتاری دشت سیستان امروز افتتاح شد و 14 هزار هکتار دیگر آن نیز تا فصل پاییز مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: وجود سیلاب در منطقه سیستان و شیوع ویروس کرونا سبب شد تا کل طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان امروز افتتاح نشود و تنها 32 هزار هکتار آن مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

موهبتی تصریح کرد: جهاد کشاورزی تغییر الگوی کشت و نظام بهره‌برداری را در منطقه سیستان برای بهره‌برداری مناسب از منابع آبی را در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: با تغییر الگوی کشت و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری می‌توان به جای 46 هزار هکتار آبیاری نوین دشت سیستان 90 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه را به این سامانه مجهز کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به آخرین وضعیت ویروس کرونا گفت: شرایط این استان تا 23 فروردین از لحاظ کرونا خوب بود اما بعد از آزاد سازی محدودیت‌ها روند رو به رشدی را به خود گرفت و به بیش‌از یکهزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه میزان مبتلایان به ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان افزایش یافته اما میزان بستری‌ها افزایش نداشته است.

موهبتی تاکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان نکات بهداشتی و فاصله گذراری اجتماعی را برای جلوگیری از انتشار و گسترش ویروس کرونا رعایت کنند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*