پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استاندار: صنایع خراسان شمالی جز بدبختی منفعتی برای استان ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: صنایع خراسان شمالی جز بدبختی منفعتی برای استان ندارند

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: در شرایطی که صنایع همه استان ها برای پیشگیری از کرونا و فراهم کردن اقلام بهداشتی پیشقدم شده‌اند، واقعا جای تاسف دارد که صنایع خراسان شمالی هیچ تحرکی ندارند.

محمدعلی شجاعی، یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان اظهار داشت: صنایع خراسان شمالی به ویژه شرکت پتروشیمی و کارخانه سیمان واقعا به هیچ درد استان نمی خورند، زیرا در این شرایط که کل جهان برای کمک به مردم پیشقدم هستند، این صنایع یا تکانی نمی خورند و یا تحرکات آنها براساس ارتباطات و رفیق بازی است.

وی افزود: با وجود اینکه این صنایع سود سرشاری دارند ولی کمک های ناچیزی برای پیشگیری از کرونا کرده اند که آن هم حاصل بارها درخواست و تقاضا بوده است.

وی تصریح کرد: تاکنون رویکرد ما مبتنی بر رعایت حال صنایع استان بود ولی مثل اینکه این ها دوست دارند، چکشی وارد عمل شویم.

شجاعی با بیان اینکه صنایع استان، هیچ درک و شعوری از این وضعیت بحرانی ندارند، افزود: پتروشیمی بیخود کرده است که 2 میلیارد ریال به بهزیستی کمک کرده است، این شرکت بر چه مبنایی تشخیص داده است که باید 2 میلیارد ریال را به بهزیستی بدهد؟ پس ما در اینجا چکاره ایم؟

وی خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: سریعا از بهزیستی استان بپرسید که 2 میلیارد ریال را چگونه مصرف کرده است.

رییس کمیته اقتصادی ستاد پیشگیری و مدیریت کرونا در خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: تاکنون شرکت پتروشیمی 3 میلیارد و 200 میلیون ریال برای کنترل بیماری کرونا کمک کرده که 2 میلیارد آن را به صورت نقدی به بهزیستی و یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن را نیز به دانشگاه علوم پزشکی استان داده است.

محمدرضا موفق یساقی افزود: کارخانه سیمان بجنورد 570 میلیون ریال، کارخانه فولاد اسفراین 750 میلیون ریال و آلومینای جاجرم نیز 2 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی کمک کرده اند.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*