یک‌شنبه 15 مهر 1403

استاندار مازندران: رویداد عظیم اربعین، تجلی وحدت و همدلی عاشقان حسینی (ع) است

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
استاندار مازندران: رویداد عظیم اربعین، تجلی وحدت و همدلی عاشقان حسینی (ع) است

استاندار مازندران در تجلیل از تلاش‌های موکب‌داران اربعین با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی، اقتدار و عظمت اسلام است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در نماز جمعه؛ پیام اقتدار و عزت اسلام و مسلمان را به گوش جهانیان رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو روابط عمومی استانداری مازندران؛ استاندار مازندران عصر شنبه در جلسه تجلیل از موکب‌داران مازندران در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله، او را رهبر بی‌همتا و شجاع مقاومت و انسان بزرگ خواند و با اشاره به هفته دفاع مقدس و نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید امنیت شهید عبادی، گفت: امنیت ما در گرو جانفشانی شهدا و ایثارگران و حضور مقتدرانه نیرو‌های مسلح و فراجاست.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه اربعین حسینی جهت برافراشته کردن پرچم اسلام و اهل بیت است، گفت: رهبر معظم انقلاب و رهبر جهان اسلام، با اقتدار، عزت ایرانیان و مسلمانان را به منصه ظهور رساند و حضور مردم در نماز جمعه نشانه امام‌شناسی و ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت بود. وی، موکب‌داران را تلاشگران مجاهد و مخلص نامید و گفت: حرکت با عظمت و حماسه بزرگ اربعین در سایه وحدت و همدلی آحاد مردم ایران و عراق و تلاش و مجاهدت خادمین و موکب‌داران صورت گرفت.

نوری اربعین را یک رسانه بزرگ اجتماعی و منادی پیام ظلم ستیزی امام حسین (ع) و بیداری جهان اسلام برشمرد و افزود: پیاده‌روی اربعین دارای نشانه‌های ظاهری و مفهومی هست که از نشانه‌شناسی بُعد مهدویت به شمار می‌رود.

نوری افزود: در اربعین مردم این حس را دارند که گویا در مدینه فاضله قرار دارند و در پیاده روی اربعین هیچکس بالاتر نیست و برتری برکسی ندارد.

وی همچنین گفت: در بعد مفهومی؛ عبودیت محض؛ پیوند‌های اجتماعی، صلح و امنیت، عدالت و استحکام، ساماندهی اقتصادی، امت‌گرایی و وحدت به برکت اربعین شکل می‌گیرد. استاندار موکب‌داران را خادم صالح امام حسین برشمرد و اضافه کرد: مواکب مردمی متعدد از شهرستان‌های مختلف استان مازندران در کشور عراق و موکب‌هایی که در مسیر رفت و برگشت زائرین به بهترین شکل ممکن در ارائه خدمت به زوار تلاش کردند، جلوه دیگری از عشق و دلدادگی مردمان سرزمین علویان به سید شهدا بود.

در این جلسه؛ گزارش ستاد اربعین از خدمات حمل و نقل، پشتیبانی مواد غذایی، درمانی و بهداشتی ارائه شد و در پایان استاندار با اهدای لوح از موکب‌داران و دستگاه‌های متولی تقدیر کرد.