جمعه 13 مهر 1403

استاندار: نگاه تبعیض آمیز به مساله آب در کردستان آزار دهنده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: نگاه تبعیض آمیز به مساله آب در کردستان آزار دهنده است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: نگاه تبعیض آمیز به مساله آب در این استان یک امر آزار دهنده برای مردمی است که از نصف سرانه درآمدی کشور برخوردار هستند.

بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در دیدار با معاون بهره برداری شرکت آب نیرو و جمعی از مدیران این شرکت به بیان ظرفیت‌های منابع آبی استان پرداخت و اظهار داشت: با وجود منابع موجود آب استان حق مردم استان و کشاورزان است که از مواهب این نعمت خدادادی برای افزایش درآمد خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: باتوجه به تخصیص‌های مناسب اخذ شده از وزارت نیرو برای تبدیل اراضی دیم به آبی در استان لازم است در اتمام و بهره برداری سدهای در دست ساخت تسریع شود.

مرادنیا با اشاره به اینکه سال گذشته در سفر وزیر نیرو به استان وعده داد که سد ژاوه در سالجاری به اتمام برسد اظهار داشت: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد تومان در این طرح هزینه شده و ساختمان سد به اتمام و بخشی از سامانه انتقال در حال احداث است و با این تفاسیر باید این سد هرچه زودتر تمام شود و هرگونه تعللی در این امر پذیرفتنی نیست.

مرادنیا یادآور شد: سد ژاوه با هدف انتقال آب به دشت های قروه و دهگلان برای توسعه کشاورزی و تغذیه منابع زیرزمینی طراحی شده است و شرکت آب نیرو باید در این رابطه جدیت به خرج دهد.

وی در پایان به مشکل آب شرب سنندج نیز اشاره کرد و افزود: قرار است بخشی از آب سد آزاد به تامین آب شرب سنندج اختصاص پیدا کند و بخش دیگری نیز به دشت های شرق استان منتقل شود که متاسفانه در این خصوص کار چندانی صورت نگرفته است و در این شیوه باید بازنگری اساسی صورت بگیرد.

احداث باغ موزه دفاع مقدس سنندج، ضرورتی که همه در قبال آن موظف هستیم

استاندار کردستان همچنین در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، احداث باغ موزه دفاع مقدس سنندج را ضرورتی اجتناب ناپذیر اعلام کرد.

مرادنیا یادآور شد: همه ما در قبال احداث این موزه موظف هستیم لذا باید تقسیم کار کنیم و وظیفه هر دستگاه مشخص شود.

وی افزود: به منظور تامین اعتبار و تسریع در ساخت باغ موزه، لازم است نامه ای هم خدمت رهبر معظم انقلاب ارسال کنیم.

مرادنیا بر لزوم همکاری تمامی دستگاه های ذیربط در راستای رفع مشکلات این پروژه مهم تا پایان خردادماه سال جاری تاکید و ابراز امیدواری کرد عملیات اجرایی آن از اوایل تیرماه آغاز شود.

باغ موزه دفاع مقدس سنندج در زمینی به مساحت حدودا 9 هکتار در سنندج طراحی شده و طبق پیش بینی طراحان این مجموعه فرهنگی، 50 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن لازم است.

*س_برچسب‌ها_س*
استاندار: نگاه تبعیض آمیز به مساله آب در کردستان آزار دهنده است 2