دوشنبه 23 مهر 1403

استاندار یزد: دولت یازدهم و مجلس دهم بیشتر از همه دوره‌ها ناسزا شنیدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار یزد: دولت یازدهم و مجلس دهم بیشتر از همه دوره‌ها ناسزا شنیدند

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: شرایط خاص کشور در چهار سال گذشته به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه و افزایش فشارهای اقتصادی به جامعه باعث شد تا دولت یازدهم و مجلس دهم هدف بیشترین هجمه‌ها قرار گیرد و بیش از تمامی دوره‌ها ناسزا نثار این دو حوزه سیاسی شد.

محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان یزد که با تجلیل از نمایندگان استان در مجلس دهم همراه بود، افزود: شرایط خاص کشور درسال‌های اخیر باعث اعمال بیشترین فشارها به جامعه شد و برخی بدون در نظر گرفتن این شرایط، غیرمنصفانه‌ترین نقدها را نسبت به عملکرد دولت اظهار کردند که در این میان نمایندگان مجلس دهم نیز شاهد بیشترین هجمه بودند.

وی با تقدیر از اقدامات و فعالیت‌های چهار ساله نمایندگان حوزه‌های انتخابیه استان یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بدون شک یکی از بی‌نظیرترین دوره‌های همکاری میان نمایندگان و مسئولان استان در سال‌های پس از انقلاب در همین دوره اتفاق افتاد اما یکی از مظلومیت‌های نمایندگان استان در مجلس دهم این بود که فعالیت‌های آنان به گونه‌ای شایسته به افکار عمومی جامعه اطلاع رسانی نشد.

طالبی تعامل میان نمایندگان استان و مسئولان در دوره اخیر را سرمایه ارزشمندی از همکاری برای پیشرفت و توسعه استان عنوان کرد و یادآورد شد: جلسات متعددی با مجمع نمایندگان استان برای موضوعات مختلف به صورت منظم و مستمر برگزار شد و در این دوره هیچگونه چالشی میان نمایندگان و مسئولان مشاهده نشد و آنان در مسائل اجرایی دخالت نمی‌کردند.

استاندای یزد تصمیم سازی‌های موثر در زمینه تامین آب و برخورداری از عوارض معادن را از پیامدهای تعامل میان نمایندگان مجلس دهم و مسئولان استان دانست و اظهار امیدواری کرد منتخبان استان در مجلس یازدهم نیز که دارای سوابق مفیدی در زمینه‌های مختلف هستند فارغ از هرگونه خط بندی و اختلاف سلیقه سیاسی برای توسعه و آبادانی استان تلاش کنند و اظهار داشت: در راستای منافع استان از نمایندگان حمایت حداکثری می‌شود.

طالبی همچنین با گرامیداشت روز قدس از این مناسبت نیز به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای جهان اسلام یاد کرد و گفت: اگرچه امسال راهپیمایی این روز به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نمی‌شود اما این سرمایه اجتماعی در فضای مجازی و در عرصه‌های مختلف جایگاه ویژه‌ای یافته است.

وی همچنین با قدردانی از مجاهدت‌های کادر درمانی استان در زمینه مدیریت و ارائه خدمات به بیماران نیازمند در مواجهه با بیماری کرونا افزود: اقدامات صورت گرفته در زمینه کنترل بیماری باعث شد تا یزد در ردیف استان‌های موفق گیرد.

در پایان این نشست از خدمات چهار نماینده استان یزد در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قدردانی شد، از نمایندگان استان یزد در مجلس دهم تنها محمدرضا صباغیان به مجلس یازدهم راه یافته است.

*س_برچسب‌ها_س*