دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با بستری 81 بیمار کووید19 در 24 ساعت گذشته، هم اکنون 361 بیمار دارای علایم این بیماری در بیمارستان های استان بستری هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: نماز عید سعید فطر امسال در یک هزار و 71 مسجد استان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانا

جمعی از احزاب و گروه‌های سیاسی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای از "آیت الله رئیسی" برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - شماری از دانشجویان خراسان شمالی بیان واقعیت های جامعه به مردم، بستر سازی برای حضور نامزدهای تمام سلایق و گروههای سیاسی و افراد و شخصیت های توانمند و تدوین راهکار برای مجاب کردن منتخبین مردم به وعده های انتخاباتی را عامل اصلی برای اعتماد سازی مردم برای حضور در انتخابات اعلام کردند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - بازار مسکن خراسان شمالی که در دو سه سال گذشته به دلیل رشد معاملات و افزایش قیمت رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده بود، این روزها با وجود رشد غیرعادی قیمت مسکن، با رکود شدید خرید و فروش مواجه شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد_ ایرنا_ معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: امسال 100 میلیارد ریال از محل قانون بودجه، برای علاج بخش (کنترل و پایداری) سد بیدواز اسفراین در این استان اختصاص یافت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت ضعف زیرساخت حمل و نقل و نبود شرکت های بزرگ توزیع و پخش را دلیل اصلی گرانی مواد غذایی در این استان اعلام کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: براساس قانون بودجه سال جاری میزان درآمد این استان 629 میلیارد تومان است که باید محقق شود.

خبرگزاری دانا

محمدعلی شجاعی از رشد اعتبارات استان در بودجه سال‌جاری خبر داد و گفت: اعتبارات هزینه ای استان از 256میلیارد تومان در سال گذشته امسال به 416میلیارد تومان افزایش یافته که در رتبه چهارم کشوری به لحاظ رشد قرار داریم.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در 24 ساعت گذشته 9 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان های این استان جان خود را از دست دادند.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده اند که بیشتر استان ها و شهرها از قله پیک چهارم کرونا عبور کرده و روند شیوع بیماری در کشور نزولی شده، اما در زمان حاضر وضعیت همانند آبان ماه و شمار مبتلایان همچنان نسبت به اسفند و تابستان بالاتر است.

خبرگزاری دانا

حسن نامجو گفت: 90 درصد از تقاضای اخذ مجوز برای راه اندازی واحدهای تولیدی کشاورزی در خراسان شمالی به علت حکم دیوان عدالت اداری در زمینه اعمال تبصره1 ماده 1 قانون برای تغییر کاربری زمین های کشاورزی، از آذر ماه سال گذشته تا به کنون کاهش یافته است.

خبرگزاری دانا

شهرستان راز و جرگلان که بیشترین مناطق روستا نشین استان خراسان شمالی را دارا است، هنوز با گذشت دو دهه از استانی شدنش، تکلیف روستاهای هدف گردشگری اش مشخص نشده و به ثبت نرسیده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی و رییس ستاد انتخابات استان گفت: تمامی امکانات دستگاه های دولتی باید در اختیار امر انتخابات باشد تا با تمامی توان در برابر هجمه های دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مقابله کنیم.

خبرگزاری دانا

زهرا مویدی گفت: از روزهای نخست ویروس کرونا در استان خراسان شمالی تاکنون 450 مادر مبتلا و مشکوک به کووید 19 در بیمارستان های استان بستری و خدمت گرفته اند.

خبرگزاری دانا

در بیانیه علمای اهل تسنن خراسان شمالی آمده است: ما ائمه جمعه، جماعت مساجد، مدیران و مدرسین حوزه های علمیه اهل سنت خراسان شمالی همچون سال های گذشته، ثبوت رؤیت هلال ماه شوال و اعلام عید سعید فطر را منوط به اعلان ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری می دانیم.