دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

هفته گذشته، با اعلام نحوه برگزاری آزمون نهایی پایه نهم و دوازدهم عده ای از دانش آموزان نسبت به این روش اعتراض داشتند، و با تجمع مقابل درب آموزش و پرورش این اعتراض را به گوش مسئولان رساندند، اما رسانه های غرب با سو استفاده از این تصاویر قصد داغ تر شدن این شرایط را داشتند که همچون همیشه نقشه شان بی نتیجه ماند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: امسال هشت هزار تن گندم مرغوب وارداتی خارج از کشور در استان تامین شده است که به منظور افزایش کیفیت آرد و نان تولیدی استان به مصرف می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - برداشت گل محمدی و گلاب‌گیری از «دهکده گل» به وسعت 3 هکتار در روستای خداقلی بجنورد از اواخر اردیبهشت آغاز و تا اواسط خردادماه ادامه دارد. در استان خراسان شمالی حدود 350 هکتار باغ گل محمدی وجود دارد و میانگین برداشت آن 5 تا 8 تن در هر هکتار می‌باشد. (عکاس: وحید خادمی)

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون اجتماعی نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: پلیس استان با توجه به بسته بودن جاده‌ها به مناسبت عید سعید فطر در 17 نقطه از محورهای استان مستقر می‌شود و وروود و خروج خودروها را کنترل می‌کند.

خبرگزاری دانا

خیابان های اصلی و مرکزی شهری بجنورد به دلیل نوع بافتی که دارد، بعد از بارش باران بلافاصله دچار آبگرفتی می شوند و تردد را حتی با وسیله نقلیه نیز سخت می کند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - با گذشت حدود 50 روز از قرارگیری استان خراسان شمالی درموج چهارم ویروس کرونا، شهرستان شیروان در شرق این استان همچنان در وضعیت قرمز با شیب تند بیماری کووید 19 قرار دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کرونا در بسیاری از استان ها نزولی شده، اما هنوز در برخی استان ها میزان بستری و فوت بالاتر از متوسط کشوری است. در عین حال به گفته وزارت بهداشتی ها چهار استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر بوده و همچنان باید پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت...

خبرگزاری ایسنا

کرونا در بسیاری از استان ها نزولی شده، اما هنوز در برخی استان ها میزان بستری و فوت بالاتر از متوسط کشوری است. در عین حال به گفته وزارت بهداشتی ها چهار استان خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر بوده و همچنان باید پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت...

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس ستاد انتخابات سیزدهمین دوره رییس جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و عشایری استان خراسان شمالی گفت: برنامه دشمن کاهش مشارکت در انتخابات 28 خردادماه 1400 است و تمام توان خود را برای تحقق این برنامه به کار گرفت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: باید برای همه مردم تکلیف شود تا فارغ از جناح های سیاسی در جهت افزایش مشارکت گام بردارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی از قرارداد تصفیه بیش از 35 هزار تن شکر خام وارداتی در کارخانه قند شیروان برای تصفیه و تبدیل به شکر سفید خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی خام فروشی محصولات کشاورزی را یک آسیب جدی دانست و گفت: سالانه 700 هزار راس دام از این خطه خارج می‌شود.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مدیر امور منابع آب شیروان و فاروج گفت: حجم آب سد چری شهرستان فاروج امسال با کاهش 37 درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به یک میلیون و 619 هزار مترمکعب رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون 280 بیمار خاص استان در مقابل کرونا واکسینه شده اند و مابقی بیماران هم براساس دستورالعمل های موجود در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رشد 62 درصدی گاز دار شدن روستاهای خراسان شمالی در هشت سال گذشته موجب شد تا هم‌اکنون حدود 99.7 درصد از ساکنان روستاهای دور و نزدیک این استان از گاز شهری برخوردار شوند و نشان انرژی سبز برسینه روستاهای این استان بدرخشد.

خبرگزاری دانا

صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران با دو قرن سابقه فعالیت در کشور این روزها با مشکلات زیادی روبرو شده، این مشکلات از یکسو افزایش قیمت و کاهش کیفیت مواد اولیه و از سوی دیگر کاهش سفارش و تعطیلی پی‌درپی چاپخانه‌ها بر اثر شیوع ویروس کرونا است که این صنعت را از رمق انداخته است.