دوشنبه 16 مهر 1403

استان خراسان شمالی

استان خراسان شمالی

خبرگزاری دانا

حمید رمضانی با بیان اینکه طی31 روز گذشته در استان خراسان شمالی 889 دام مولد ذبح شدند، گفت: طی فروردین ماه امسال، در استان تعداد پنج هزار و 62 راس گوسفند و بره کشتار شدند که 543 راس آن مولد بودند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خشکسالی، خزنده و چراغ خاموش در عرصه‌های طبیعی خراسان شمالی در حال پیشروی و جولان دادن است این وضعیت موجب حضور وحوش در نزدیکی روستاها برای یافتن غذا، افزایش شکار و نیز احتمال بروز بیماری این حیوانات شده است.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - خراسان شمالی که از عادی انگاری در خرید و دید و بازدید نوروزی از همان روزهای اول فروردین با افزایش آمار بیماران بستری وارد موج چهارم این بیماری شد با گذشت بیش ز 50 روز طبق آخرین گزارش سامانه ماسک با خروج از وضعیت قرمز در تمام شهرها به وضعیت زرد نارنجی رسید.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - تیم فوتبال اترک خراسان شمالی شنبه شب در هفته نوزدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم باشگاههای ایران در دیداری پرگل از سد میلاد مهر تهران گذشت.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: اعمال سلیقه شخصی در روند انجام کار پروژه‌های توسعه مجموعه مفخم و امام‌زاده سلطان سید عباس (ع) ممنوع است، اجرای این دو مهم در مرکز استان به فضای کسب و کار و معیشت رونق می‌دهد.

خبرگزاری دانا

محمدعلی شجاعی گفت: از خانواده های چهارهزار نفر باقی مانده تقاضا می شود که برای ثبت نام و مراجعه برای واکسیناسیون با مراکز بهداشت همکاری داشته باشند.

خبرگزاری دانا

مهدی مودی با اشاره به اینکه خانواده ها و دانش آموزان نسبت به برگزاری آزمون در پایه های دوازدهم و نهم هیچ نگرانی نداشته باشند، گفت: برگزاری این آزمون ها با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

خبرگزاری دانا

زاهدی نیا با اشاره به اینکه برآورد جمعیتی در رده های سنی مختلف بدون احتساب خالص مهاجرت است، گفت: براین اساس رده سنی 65 تا 69 سال 18 هزار نفر و جمعیت بالای 80 سال استان شامل 10 هزار و 835 نفر هستند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: از ابتدای آغاز واکسینه شدن سالمندان بالای 80 سال در استان، تاکنون پنج هزار و 500 نفر علیه ویروس کرونا واکسن زدند.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - مسوول بازرسی و نظارت بر سلامت اماکن ورزشی خراسان شمالی گفت: فعالیت باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی استان که از نیمه دوم فرودین ماه امسال به علت اعمال محدودیت های کرونایی تعطیل شده بود از امروز (شنبه) با تغییر رنگ بندی کرونا در این خطه آغاز شد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - افزایش 15 برابری اعتبار طرح های آبخیزداری استان خراسان شمالی در هشت سال گذشته که با نگاه حفاظت از محیطزیست و منابع طبیعی تخصیص یافت نه تنها باعث کنترل فرسایش خاک که سیلاب های با پیک زمانی 100 ساله را نیز مهار کرد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به هنگام فعالیت‌های انتخاباتی ضروری است گفت: هم اکنون شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در این خطه هستیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن پسلرزه‌های زمینلرزه 5.9 بندر گناوه استان بوشهر در شوئیسه استان کردستان در مجاورت گسل اصلی جوان زاگرس زمینلرزه‌ای به بزرگای 4.4 رخ داد.

خبرگزاری مهر

در ایام کرونا معلمان فداکار کم نبودند که برای تدریس به دانش اموزان روستایی و عشایری و مناطق محروم پا به میدان گذاشتند؛ خلیل انصافی و همسرش هم همزمان با کرونا از شهر به روستا کوچ کردند.

خبرگزاری ایسنا

در هفته گذشته علاوه بر ادامه دار بودن پسلرزه‌های زمینلرزه 5.9 بندر گناوه استان بوشهر در شوئیسه استان کردستان در مجاورت گسل اصلی جوان زاگرس زمینلرزه‌ای به بزرگای 4.4 رخ داد.

خبرگزاری ایرنا

بجنورد - ایرنا - کاهش حدود 54 درصدی بارندگی در نیمه نخست سال جاری و نفوذ گستره خشکسالی در 59 درصد از پهنه استان خراسان شمالی موجب شد تا این روزها افزایش آفات در مزارع کشاورزی و باغات به دغدغه اصلی کشاورزان این خطه از شمال کشور مبدل شود.