چهارشنبه 18 مهر 1403

استان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استان زنجان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: هم اکنون این استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد که طبق پیش‌بینی‌ها و به احتمال زیاد در آینده، تعدادی از شهرستان‌های استان سفید اعلام خواهد شد.

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: اعلام وضعیت سفید شهرستان‌های این استان در گرو کنترل و مدیریت بهینه از سوی دستگاه‌های متولی امر بوده و به این مهم باید توجه جدی شود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی سلامت مردم به ویژه جوانان به لحاظ بیماری کرونا با خطر مواجه نیست و از طرفی زحمات انجام گرفته به ویژه مدیران را نیز به هدر نخواهد رفت.

این مسؤول، با تاکید بر اتخاذ تهمیدات لازم از سوی فرمانداران این استان مبنی بر بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت جاری اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونایی کشور و بازگشایی مدارس از هفته آینده حضور دانش آموزان به هیچ عنوان اجباری نیست و هر دانش آموزی می تواند بنا بر علاقه مندی و برای دریافت پاسخ اشکالات درسی به مدرسه مراجعه کند.

وی اظهار داشت: دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت در انجام بازگشایی مدارس باید مراقبت های لازم را از گروه های هدف داشته باشند و در این میان ضد عفونی کردن این مکان ها، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده دانش از ماسک و دستکش را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

استاندار زنجان گفت: پروتکل های اعلام شده را نیز باید مدیران و معلمان مدرسه نیز رعایت کنند تا مشکلی در ارتباط با بروز احتمالی این بیماری بوجود نیاید و از طرفی در ارتباط با نحوه برگزاری امتحانات نهایی پایه 12 نیز در خروج و ورود کنترل های لازم انجام گیرد.

وی اضافه کرد: بی توجهی به انجام پروتکل های بهداشتی و احساسی عمل کردن می تواند به نتیجه ناخوشایندی منتهی شود که جبران کردن آن نیز چه بسا با مشکل و دشواری باشد.

حقیقی با تاکید بر برنامه ریزی لازم متولیان امر تعلیم و تربیت استان همزمان با بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: کشورمان در شرایط خاص کرونایی قرار دارد و برنامه ریزی ها و اقدامات انجام گرفته فرمانداری ها و روسای ادارات آموزش و پرورش این استان باید مطابق با این مساله و به صورت معقولانه باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی سه ماهه مدارس کشور به دلیل بروز بیماری کرونا تجربه جدیدی از تدریس دروس در فضای مجازی از سوی فرهنگیان سخت کوش به دست آمد که هر چند با خود مشکلاتی از قبیل قطعی اینترنت و مسائل دیگری به دنبال داشت، وقفه ای را در نظام آموزشی ایجاد نکرد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: هر اقدامی در این راستا باید با هماهنگی انجام بگیرد و از انجام کارهای خودسرانه که منجر به آلودگی احتمالی دیگر دانش‌آموزان شود، خودداری گردد، چرا که سلامت نسل اینده ساز این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است و چه بسا تصمیمات غیرمعقول نارضایتی اولیا را به دنبال خواهد داشت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز پنجشنبه اعلام کرد: تاکنون 114 هزار و 533 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 71 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 6 هزار و 854 نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز 25 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی هزار و 808 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 114 هزار و 533 نفر رسید.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*