پنج‌شنبه 19 مهر 1403

استان سمنان در فعالیت سمن‌ها رتبه دوم کشور را دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استان سمنان در فعالیت سمن‌ها رتبه دوم کشور را دارد

سمنان - ایرنا - سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: سمنان از نظر توسعه یافتگی سازمان های مردم نهاد جوانان، رتبه دوم را در بین استان های کشور داراست.

مصطفی مرادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ابراز داشت: مصوب شده تا پایان برنامه ششم توسعه، به ازای هر 5 هزار نفر، یک سمن فعال در استان وجود داشته باشد اما اکنون در استان سمنان به ازای هر 3 هزار و 500 نفر یک سمن فعالیت می‌کند و استان سمنان حتی از برنامه تعیین شده هم جلوتر است.

وی افزود: سمن‌های جوانان استان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، هنری، اجتماعی، مذهبی، علمی و غیره فعالیت می‌کنند.

مرادی ادامه داد: نگاه حمایتگرانه وزارت ورزش و جوانان از فعالیت سمن‌های جوانان و پیاده سازی الگوهای مناسب باعث شده رشد کمی و کیفی فعالیت سمن‌ها افزایش داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: در موضوعات مختلف سازمان های مردم نهاد استان سمنان به گواه و بیان مسئولین وزارتخانه همواره پیشتاز بوده است. به طور مثال سال گذشته استان سمنان رتبه نخست را در تطبیق وضعیت سمن‌های جوانان و صدور شناسه ملی برای تشکل‌های مردم‌نهاد جوان کسب کرد.

وی ادامه داد: جوانان علاقه مند به کار جمعی، به ویژه در بحث آسیب های اجتماعی می‌توانند در قالب یک موسسه و به عنوان یک شحصیت حقوقی فعالیت خود را آغاز کنند و مورد حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان هستند.

85 اعتبارنامه سازمان‌های مردم نهاد جوانان در استان سمنان صادر شده است.

*س_برچسب‌ها_س*