یک‌شنبه 8 مهر 1403

استخدام اتباع بیگانه غیرمجاز مشمول جریمه می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استخدام اتباع بیگانه غیرمجاز مشمول جریمه می‌شود

قشم - ایرنا - مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارفرمایانی که از خدمات کارگران خارجی غیر مجاز استفاده کنند، بابت هر روز اشتغال آنان معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر مشمول جریمه می‌شوند.

سلیمان رنجبری روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت ساماندهی اتباع بیگانه غیرمجاز در قشم افزود: این جریمه هم اکنون برابر با سه میلیون و 59 هزار ریال در روز است.

وی ادامه داد: همچنین کارفرما مسوول تمامی هزینه‌های قرنطینه و درمان اتباع غیرمجازی است که دچار بیماری کرونا می‌شوند.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: بخش بزرگی از جامعه‌ی مبتلا به ویروس کرونا در جزیره را اتباع بیگانه غیرمجاز تشکیل می‌دهند که این مسئله باعث نگرانی‌های زیادی شده است.

وی افزود: حضور این افراد در جزیره در فصل صیادی غیرمجاز است و کارفرمایان موظفند که نام تمامی کارگران خود را به این اداره گزارش دهند تا افراد به لحاظ داشتن مجوز و کارت سلامت تایید شوند.

رییس اداره شیلات شهرستان قشم نیز در این نشست گفت: این اداره حتی به اتباع بیگانه مجاز مجوز صید نمی‌دهد و تنها چند مورد مجوز لنج صیادی به منظور آموزش در اختیار این افراد قرار گرفته است.

محمد پرورش افزود: پروسه بعد از صید به این اداره مربوط نمی شود اما در هنگام صید در صورت مشاهده تخلف با کارفرمای مربوطه برخورد می شود.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

*س_برچسب‌ها_س*