دوشنبه 16 مهر 1403

استراحت‌های پزشکی بیمه شدگان کرونایی در زنجان الکترونیکی تایید می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استراحت‌های پزشکی بیمه شدگان کرونایی در زنجان الکترونیکی تایید می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: استراحت‌های پزشکی بیمه شدگان و بیماران مبتلا به کرونا به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از مراجعه حضوری آنان، به صورت الکترونیکی تایید می‌شود.

دکتر علی محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لحاظ جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، جلوگیری از ترددهای غیرضرور، حفظ و صیانت از سلامتی بیمه شدگان و کارکنان در حوزه دیجیتال این سازمان تحولاتی انجام شده است.

وی اظهار داشت: بر این اساس و به منظور تسریع و تسهیل در پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که به استناد گواهی پزشک معالج و مستندات مراکز آزمایشگاهی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تست پی سی آر آنان مثبت اعلام شده، تا پایان عادی شدن وضعیت، به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: بیمه شدگانی که نیاز به تایید استراحت پزشکی دارند در صورت امکان باید با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی eservices.tamin.ir نسبت به ثبت درخواست دریافت غرامت دستمزد و بارگذاری مدارک و مستندات پزشکی مربوطه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: چنانچه دوره گواهی استراحت پزشکی ارائه شده 15 روز و کمتر باشد، استراحت پزشکی مذکور باید بدون انجام تشریفات اداری (مربوط به معرفی به مراجع پزشکی و تکمیل فرم معرفی به کار توسط کارفرما) پرداخت شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: در صورتیکه بیمه شده مبتلا به بیماری کووید -19 در بیمارستان بستری شده باشد، پرداخت غرامت دستمزد مربوط به استراحت پزشکی متصل به ایام بستری تا سقف یک ماه بدون نیاز به تایید مراجع معتمد پزشکی سازمان بلامانع است.

وی اضافه کرد: به منظور حفاظت از سلامت کادر درمان اقدامات موثری از جمله استفاده از سیستم صوتی برای برقراری ارتباط با مشتریان در کمیسیون های پزشکی و استفاده از موانع شیشه ای و کارت های تشخیص هویت کارکنان و ضدعفونی و گندزدایی لحظه به لحظه مراکز درمانی نیز از اقدامات پیشگیرانه ویژه سلامت کادر درمان و مراجعان انجام شده است.

این مسؤول در خصوص اعتبار استعلام آنی دفترچه های درمانی که به صورت الکترونیکی انجام می شود، نیز گفت: ایجاد روش‌های 6 گانه سازمان برای مشاهده وضعیت اعتبار دفترچه های درمانی با کد دستوری 1420#4 که با تلفن همراه بیمه شدگان قابل دریافت بوده، تاکنون به لحاظ رایگان و سهل الوصول بودن آن، بیشترین استقبال مخاطبان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرارداد تامین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*