چهارشنبه 18 مهر 1403

استرس بحران کرونا با سامانه خود ارزیابی بهزیستی سنجیده می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استرس بحران کرونا با سامانه خود ارزیابی بهزیستی سنجیده می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی با هدف غربالگری سیستماتیک افراد با مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی در بحران شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده است.

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از راه اندازی این سامانه را پیشگیری از آسیب های روانی - اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا اعلام کرد و افزود: بر این اساس هم استانی ها می توانند با مراجعه به سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی به نشانی http://corona.behzisti.ir پس از پاسخ به سوالات خود ارزیابی و دریافت پاسخ وضعیت روانشناختی خود، توصیه های کارشناسی علمی و روانشناختی را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: سلامت روان افراد جامعه و ضرورت کنترل اضطراب در مواقع بحران اهمیت ویژه ای دارد و در این میان در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش استرس در جامعه برخی از افراد دچار شرایط بحرانی شده و با حجم گسترده ای از ترس و اضطراب ناشی از بیماری روبه رو هستند که عدم مداخله به موقع می تواند منجر به مشکلات روانشناختی دیگر در افراد شود.

این مسؤول ادامه داد: سامانه خود ارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک افراد در مشکلات استرس، اضطراب و افسردگی که پایه برخی دیگر از مشکلات روانشناختی است، به عنوان یکی از محورهای ارجاع به صدای مشاور خط1480 و پس از آن به مراکز مشاوره تخصصی مورد نظر است.

وی همچنین به تماس ثبت شده سامانه 1480 اشاره کرد و گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته همزمان با خبر شیوع کرونا ویروس تا آخر فروردین امسال، بیش از یکهزار و 591 تماس تلفنی با خط 1480 انجام و خدمات مشاوره ای تلفنی به صورت رایگان در زمینه های فردی، خانوادگی، کودک و نوجوان و مشاوره پیش از ازدواج توسط مشاوران و روانشناسان صدای مشاور ارایه داده شده است.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از این تعداد نزدیک به 200 تماس مرتبط با بیماری کرونا و استرس و نگرانی های ناشی از آن بوده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای رفاه و ارتقای سطح سلامت روان هم استانی ها خط 1480 اداره کل بهزیستی استان در این ایام به صورت سه شیفت کاری از ساعت هشت تا 24 حتی در ایام تعطیل فعال بوده و آماده پاسخگویی به مخاطبان است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*