جمعه 7 اردیبهشت 1403

استعداد های والیبال در روستاها نهفته است

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
استعداد های والیبال در روستاها نهفته است

رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج گفت: در روستاهای استان کردستان استعدادهای فراوانی نهفته شده که به دلیل کمبود امکانات در کورسوی توجه قرار می گیرند.

سالار زارع 3 تیر ماه در جریان بازدید از روستاهای شهرستان سنندج اظهار کرد: والیبال خیز بودن روستاهای شهرستان سنندج کاملا مشهود است و باید بر همین اساس رونق ورزشی را در آنجا ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه راه توسعه و قهرمانی از زمین های خاکی روستاها آغاز میشود، عنوان کرد: زمانی میتوانیم در یک رشته ورزشی موفق باشیم که بتوانیم زیرساخت ها را در دل روستاها فعال بکنیم.

رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج با تاکید بر این مهم که استعدادهای فراوانی در روستاها حضور دارند، بیان کرد: امکانات لازمه توسعه ورزش در هرجایی است و بر همین اساس باید مسئولین استانی توجه بیشتری به امکانات ورزشی برای این قشر از جامعه باشد.

زارع گفت: ورزش‌های روستایی یکی از مهم‌ترین و در عین‌حال مهجورترین موضوعات مطالعات توسعه روستایی و جامعه‌شناسی ورزش در ایران است.

وی در ادامه به نقش کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و افزود: به منظور توسعه ورزش در میان اقشار مختلف جامعه روستایی، پیشنهاد می‌شود بازی‌ها و ورزش‌های بومی و محلی معرفی و شناسایی شوند و برنامه‌ریزی دقیقی در سطح استراتژیک و عملیاتی صورت گیرد تا علاوه بر احیاء این ورزش‌ها و حفظ اصالت فرهنگ اصیل ایرانی و تداوم آن در سطح جامعه، گامی مؤثر در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت روستاییان و خانواده‌های آنها و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی روستاییان برداشته شود.

رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج نیز در بازدید از شهر شویشه، خاطرنشان کرد: آموزش و تمرین مهارت های مختلف، برخورداری ورزش های بومی و محلی از تنوع و گوناگونی، سهولت انجام ورزش های بومی و محلی، پیوند با ساختارهای فرهنگی روستا، قابلیت سازگاری بالا با شرایط جامعه امروزی، جلوگیری از انحرافات اجتماعی در جوانان، وجود زمینه برگزاری جشنواره های ورزشی بومی و محلی، به عنوان مهمترین مزیت ورزش‌های بومی و محلی شهرستان سنندج برای توسعه ورزش روستایی محسوب می شوند.

زارع با بیان اینکه شور و نشاط والیبالی را در روستاها ایجاد می کنیم، گفت: یکی از مباحث درآمدزایی در روستاها صنعت گردشگری است و برهمین اساس در برنامه ریزی هایی که انجام دادهایم اقتصاد توریسم ورزشی را در روستاهای دارای پتانسیل فعال می‌کنیم.

وی افزود: هیات والیبال شهرستان به کمک ورزش و جوانان شهرستان سنندج این آمادگی را دارند که برای توسعه والیبال در روستاها امکانات لازم را در اختیار آنها قرار بدهیم.

رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج در پایان ضمن اشاره به اینکه توسعه ورزش روستایی یکی از بهترین راهبردها در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی است، یادآور شد: در ورزش روستایی ارزش‌های فرهنگی کشور، تجلی پیدا می کند و می‌توانیم این ارزش ها را در قالب ورزشهای سنتی احیا کرده و به نسل آینده و حتی عرصه های بین الملل معرفی کنیم.

گفتنی است، رئیس هیات والیبال شهرستان سنندج به همراه رئیس اداره ورزش و جوانان سنندج به منظور هفته تربیت بدنی از فعالیت والیبال در منطقه کلاترزان بازدید کردند و امکاناتی همچون توپ والیبال و لباس ورزشی در اختیار آنها قرار دادند.

لازم به ذکر است: در ادامه این بازدید نیز از داوران و مربیان فعال هیات والیبال شهرستان سنندج نیز تجلیل به عمل آمد. انتهای پیام