شنبه 14 مهر 1403

استعفای «پزشکیان» از نمایندگی مجلس 31 شهریورماه در صحن علنی به رای گذاشته می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
استعفای «پزشکیان» از نمایندگی مجلس 31 شهریورماه در صحن علنی به رای گذاشته می‌شود

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره روند برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف و معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به اصل 110 قانون اساسی، ابتدا باید بعد از انتخاب رئیس جمهور و رای گیری توسط مردم، مراسم تنفیذ توسط مقام معظم رهبری انجام بشود و به همین جهت بعد از تنفیذ بر اساس اصل 121، مراسم تحلیف در مجلس...

مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، درباره روند برگزاری مراسم تنفیذ، تحلیف و معرفی کابینه دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: با توجه به اصل 110 قانون اساسی، ابتدا باید بعد از انتخاب رئیس جمهور و رای گیری توسط مردم، مراسم تنفیذ توسط مقام معظم رهبری انجام بشود و به همین جهت بعد از تنفیذ بر اساس اصل 121، مراسم تحلیف در مجلس با حضور رئیس قوه قضاییه و رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان برگزار خواهد شد.

وی افزود: درحال حاضر در مجلس این آمادگی را داریم که در نیمه ابتدایی مرداد ماه، مراسم تحلیف انجام بشود؛ اما مقدم بر مراسم تحلیف، برگزاری مراسم تنفیذ است که باید توسط رهبر معظم انقلاب انجام شود. البته در اولین روز برگزاری صحن علنی مجلس یعنی تاریخ 31 مرداد ماه، در راستای طی شدن فرآیند تشکیل دولت در اسرع وقت، موضوع استعفای آقای پزشکیان در به رای گذاشته خواهد شد.

یوسفی ادامه داد: اگر در نیمه اول مرداد ماه یعنی 15 مرداد ماه، مراسم تنفیذ و تحلیف برگزار شود، فرآیند معرفی اعضای کابینه به مجلس تا اواخر مرداد ماه طول خواهد کشید. با توجه به اینکه کمیسیون‌های مجلس برای بررسی ابتدایی اعضای کابینه حدود یک هفته فرصت دارند، از این جهت برآورد اولیه ما این است که فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در شهریورماه انجام شود.