شنبه 14 مهر 1403

استفاده از ظرفیت‌ها برای ارتقای بهره‌وری در گرو مدیریت بهینه است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از ظرفیت‌ها برای ارتقای بهره‌وری در گرو مدیریت بهینه است

زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: استفاده حداکثری از ظرفیتها برای ارتقای بهره وری در گرو مدیریت بهینه، تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی است.

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان جا برای کار و افزایش بازدهی در حوزه تولید زیاد است و این مساله با فراهم کردن زمینه های لازم از سوی دستگاه‌های اجرایی از طریق بالاتر بردن مشوق ها برای سرمایه گذاری و رونق تولید، به نتایج هر چه بهتری منجر می شود.

وی با بیان اینکه واحدهای بخش خصوصی نسبت به واحدهای دولتی به موضوع بهره روی بهای بیشتری می دهند، اظهار داشت: خوشبختانه اکثر قریب به اتقاق صنایع و واحدهای تولیدی مستقر در استان از آن بخش خصوصی است و حتی شرکت های بزرگی همچون ایران ترانسفو و پارس سویچ نیز جزو شرکتهای سهامی عام هستند و به طور کامل در اختیار دولت نیستند.

فغفوری خاطرنشان کرد: خصوصی بودن واحدهای تولیدی در استان باعث شده در زمینه ها و شاخص هایی همچون سطح تکنولوژی وارد شده در واحدهای و صنایع برق، نساجی، صنایع فرآوری، صنایع غذایی، اغلب بروز باشد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر اغلب کارخانه های مستقر در استان دارای واحد تحقیق و توسعه هستند، گفت: وجود این بخش در صنایع زمینه انجام تحقیقات و بهره گیری از داده های علمی به روز را فراهم می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت خاطرنشان کرد: بررسی ها حاکی از آن است که میزان بهره وری در حوزه تولید در واحدهای بخش خصوصی استان نسبت به واحدهای مشابه شان بالاتر است و چنین واحدهایی تولید بیشتری با وجود پرسنل و سرمایه گذاری کمتر، دارند.

فغفوری به تدوین نقشه راه سال 1400 در حوزه تولید در استان اشاره کرد و اظهار داشت: با همفکری دستگاهها و مراجع مربوطه، در راستای تحقق شعار سال، هدف گذاری های عملیاتی در این نقشه راه تدوین و کارهای اجرایی با توجه به این نقشه راه دنبال خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*