پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

استقرار اولین رایزن سلامت ایران در عراق

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
استقرار اولین رایزن سلامت ایران در عراق

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عراق سفر کرده است، در دیدار «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق، از استقرار اولین رایزن سلامت ایران به بغداد خبر داد.

به گزارش مشرق، همچنین در این دیدار، تفاهم نامه همکاری بین شرکت دانش بنیان ایران و عراق در حوزه سلامت به امضا رسید و مقرر شد این توافقات با محوریت دانشگاه «سبطین» در کربلا و با همکاری متخصصان دو کشور اجرایی شود.

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که به بغداد سفر کرده است، در دیدار با «صالح الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق با اعلام این خبر، افزود: ایران در ایام اربعین بیش از چهار هزار پزشک و نیروی درمانی به کربلای معلی و نجف اشرف و گذرگاه های مرزی اعزام کرده بود و در این مدت، همکاری شایسته‌ای بین دو وزارتخانه بهداشت ایران و عراق انجام شد و دو کشور برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن اربعین حسینی (ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند. وزیر بهداشت عراق: خواهان استفاده از تجربیات پزشکان ایرانی هستیم «صالح مهدی الحسناوی» وزیر بهداشت و درمان عراق نیز با خیر مقدم به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و هیات همراه وی، خواستار افزایش مشارکت دو کشور در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران در مراسم اربعین سال آینده شد. وزیر بهداشت عراق همچنین بر اجرایی شدن توافقات دو جانبه در زمینه استفاده عراق از داروهای ساخت ایران تاکید کرد و خواستار حضور فعال تیم های پزشکی ایرانی در بیمارستان های عراق و استفاده از تجربیات پزشکان ایرانی شد. بهرام عین اللهی, وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان از چهار روز پیش به منظور نظارت بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران ایرانی اربعین به عراق سفر کرده بود.