جمعه 28 اردیبهشت 1403

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - ورزشکاران جانباز و معلول قشر خاصی از جامعه به شمار می‌روند که با تکیه بر همت عالی و اعتماد به نفس خود به مبارزه با محدودیت‌های فیزیکی پرداختند و بدین ترتیب، عبارت خواستن توانستن را معنا بخشیدند و با اراده آهنین خود قله‌های افتخار را فتح کردند. در تقویم ایران 24 مهر را روز ملی پارالمپیک نامگذاری کردند تا این قشر را در جامعه بیشتر مطرح کنند و به نیازهای آنها پاسخ دهند.

خبرگزاری ایسنا

یک شتاب دهنده جدید ذرات در ایالات متحده تا سال 2031 در "لانگ آیلند" نیویورک و در مکان قبلی این برخورد دهنده الکترون - یون ساخته خواهد شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان که سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته، خاطره‌ای از اوایل شهریور 62، پس از خاتمه عملیات والفجر3 دارد که می‌خوانید.

خبرگزاری مهر

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان که سال‌های دفاع مقدس در جبهه‌ها حضور داشته، خاطره‌ای از اوایل شهریور 62، پس از خاتمه عملیات والفجر3 دارد که بناست در کتاب «کوهستان آتش» چاپ شود.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - مستند بیماران نوروپاتی با هدف شناخت و افزایش اطلاعات هرچه بیشتر مردم درباره این بیماری و انعکاس وضعیت زندگی مبتلایان به آن در اصفهان ساخته می‌شود.

وب‌گاه مشرق نیوز

در روز مرگ استیون هاوکینگ رپورتاژ گسترده و بی‌نظیر ستایشگرایانه توسط مجریان برنامه علمی چرخ از شبکه چهارم سیما پخش شد تا از شبکه من و تو عقب نماند.

وب‌گاه خبر آنلاین

سازمان اسناد و کتابخانه ملی، برای تشویق مردم به خانه‌نشینی در ایام نوروز، برای مقابله با کرونا و با شعار «در خانه بمانیم، کتاب بخوانیم»، حدود 23 هزار جلد کتاب را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داد.

خبرگزاری ایسنا

دو سال پیش در چنین روزی شوک بزرگی به جهان وارد شد و دنیا یکی از بزرگترین فیزیکدانان نامی و سفیر علم خود یعنی "استیون هاوکینگ" را از دست داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - استیون هاوکینگ از جمله مهم‌ترین فیزیکدانان و محبوب‌ترین نویسندگان انگلیسی به شمار می‌آید که به جهت ابداعات خلاقانه و تلاش عاشقانه‌ای که برای زندگی‌کردن با وجود نقصان‌های جسمانی داشت در جهان شهرت پیدا کرد. هاوکینگ دچار بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بود و از هر گونه حرکت ناتوان بود؛ حتی توانایی سخن گفتن نیز نداشت.

خبرگزاری مهر

ترجمه دو کتاب «فلسفه تنهایی» و «پاسخ‌های کوتاه به پرسش‌های بزرگ» توسط نشر نو به چاپ پنجم رسید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

10 بازیگر معروف که هم برنده جایزه اسکار و هم برنده تمشک طلایی (بدترین بازیگر) بوده اند، را بیشتر بشناسید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصاد نیوز: در این مطلب قصد داریم تا به بررسی 10 مورد از شگفت‌انگیزترین و عجیب ترین تحقیقات علمی سال 2019 بپردازیم؛ از درختان خون‌آشام گرفته تا دی ان ای موجودات افسانه‌ای، این لیست مطمئنا شما را مجذوب تلاش‌های پژوهشی سال میلادی گذشته خواهد کرد!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

‌اقتصاد نیوز: قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها، در قالب دانشگاه‌های امروزی، بیشتر در اروپا واقع هستند. دانشگاه‌های بولونیا، آکسفورد، کمبرج، سیه‌نا، پاریس، پادووا، ناپل، سالامانکا، کویمبرا و الازهر قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان‌اند.

خبرگزاری ایرنا

اصفهان - ایرنا - غلامرضا قربانی مدیرعامل نخستین جمعیت حمایت از بیماران ای ال اس و نوروپاتی کشور در اصفهان، روز شنبه در 42 سالگی بر اثر این بیماری چشم از جهان فروبست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معلولان همواره با چالشی به نام یافتن شغل مواجه بوده‌اند زیرا بسیاری از کارفرمایان معتقدند فرد معلول به دلیل محدویت فیزیکی قادر به ارائه کار مطلوب و حرفه ای نیست، اما تجربه، مخالف این ذهنیت غلط را نمایان ساخته زیرا بودند معلولانی که محدویت نتوانسته مانع بروز خلاقیت و توانایی آنها شود و گاه خود را مرز یگانگی رسانده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

‌اقتصاد نیوز: وزارت انرژی آمریکا قصد دارد قدرتمندترین ماشین شتاب‌دهنده ذرات را بسازد؛ ماشینی که در گذشته استیون هاوکینگ آن را ماشین زمان می‌دانست.