جمعه 28 اردیبهشت 1403

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

وب‌گاه فرارو

نبوغ امری مطلق نیست، بلکه ساخته‌ای بشری و وابسته به زمان، مکان و فرهنگ است. به همین نحو، نبوغ نسبی است. بعضی آدم‌ها جهان را صرفا بیش از بقیه تغییر می‌دهند.

وب‌گاه خبر آنلاین

آیا می‌دانید همانقدر که دانش و علم واقعی می‌تواند رشد و آگاهی به ارمغان بیاورد، توهم دانش بسیار خطرناک است؟

خبرگزاری ایسنا

طبق نظریه سیاهچاله "استیون هاوکینگ" فیزیکدان فقید، ناحیه افق رویداد سیاهچاله هرگز نباید کوچک شود. این نظریه مجموعه‌ای از بینش‌های اساسی در مورد مکانیک سیاهچاله را تقویت می‌کند.

وب‌گاه عصر ایران

در کنار مسیر آزاد نگاه به زمین نکته دیگری که نباید فراموش کرد امواج رادیویی هستند که انسان حدود 100 سال است از آن‌ها برای فرستند‌ه‌های رادیویی، تلویزیون و اینترنت استفاده می‌کند.

خبرگزاری ایسنا

یک فیزیکدان و سردبیر سابق نشریه علم "نیچر" هشدار می‌دهد که ارتباط با بیگانگان می‌تواند بر تمام حیات روی زمین مهر پایان بزند و شاید ما باید قبل از اینکه خیلی دیر شود، دست از تلاش برای ارتباط گرفتن با آنها برداریم.

خبرگزاری ایسنا

میراث یکی از درخشان‌ترین ستاره‌های عرصه‌ی فیزیک به خوبی حفظ خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا

گاهی به راحتی از آن‌ها عبور می‌کنیم و گاهی هرچند که دیده می‌شوند اما دست‌مایه اهداف دیگری هستند؛ قصه‌هایی که زندگی آدم‌ها را روایت می‌کنند در حالی جای‌شان در هنر و ادبیات خالی است که به نمایش تکراری صداوسیما تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری مهر

کتاب «استیون هاوکینگ؛ یادواره‌ای از دوستی و فیزیک» نوشته لئونارد ملادینو با ترجمه افشین آزادمنش توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شد.

خبرگزاری مهر

چاپ جدید شاهکار ماندگار نویسنده روس «جنگ و صلح» با طراحی جلد و صفحه‌آرایی جدید توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

خبرگزاری ایسنا

فیزیکدانان می‌گویند شاید این امر ممکن باشد که یک رایانه بتواند به "تئوری همه چیز" دست پیدا کند اما به این زودی‌ها اتفاق نخواهد افتاد و هیچ تضمینی وجود ندارد که ما انسانها نتیجه آن را درک کنیم.

خبرگزاری ایسنا

بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه "کمبریج" توانسته‌اند جایگاه والایی را در حوزه خود کسب کنند و به افراد مشهوری در سطح جهان تبدیل شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - جایزه سال 2020 انجمن سلطنتی انگلیس برای کتاب‌های علمی به یک نویسنده رنگین‌پوست مبتلا به اوتیسم اهدا شد.

خبرگزاری ایسنا

محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) موفق به ساخت یک حسگر قابل چسبیدن به صورت شده اند که با سنجش حرکات صورت امکان ابراز احساسات و اعلام نیازهای آنها را فراهم می کند و می توان آن را به راحتی با یک آرایش ساده پوشاند.