جمعه 28 اردیبهشت 1403

استیون هاوکینگ

استیون هاوکینگ

وب‌گاه 55 آنلاین

می‌توانید تصور کنید در آینده‌ای نه‌چندان دور، چند دیپلمات در معیت روبات‌ها دور میز مذاکره نشسته‌اند و بر سر یک توافق بین‌المللی مشغول چانه‌زنی هستند؟ نمی‌توانید؟ پس اجازه بدهید این سناریوی به‌ظاهر نامحتمل را با روایت دیگری به واقعیت نزدیک کنیم.

وب‌گاه فرارو

نادری در نخستین سال پس از بازگشت به آمریکا به استخدام ناسا در آمد؛ جایی که آرزوی بسیاری از ایرانیان به ویژه کودکان و نوجوانان بود و حالا نادری با فعالیت در ناسا تبدیل به یک قهرمان برای آن‌ها شده بود؛ او در مدت 36 سال حضورش در ناسا سمت‌های مختلفی در زمینه‌های فنی و مدیریتی بر عهده گرفت.

وب‌گاه 55 آنلاین

اودیسه فضایی را به خاطر دارید؟ یا سری فیلم‌های ترمیناتور؟ در تمام این فیلم‌ها و سریال‌های علمی - تخیلی، برخی از شخصیت‌های داستان سیستم‌های هوشمند سرکشی بودند که ناگهان از کنترل خارج می‌شدند و از اطاعت سرپیچی می‌کردند. ا

وب‌گاه عصر ایران

هاوکینگ عمیقا امیدوار بود انسان از پس شناخت قوانین این جهان سه‌بعدی برآید. او معتقد بود یافته‌های کنونیِ "علم" دال بر این است که جهان بر اساس "شانس" آغاز شده؛ نظری که مخالفان قابل توجهی دارد. اگرچه بسیاری از این مخالفان چیزی از علم نمی‌دانند و صرفا عقاید اسلاف خود را به ارث برده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فیلم و سریال‌های ژانر بیوگرافی، از ژانرهای دلنشین و بسیار پرطرفدار در دنیای تصویر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

این‌گونه به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌ها درمورد روزگاری که در نهایت کامپیوترها تصمیم می‌گیرند تا امور را به دست بگیرند، پایانی ندارد با این حال پژوهشی تازه از دانشگاه استنفورد توانایی‌های غیرقابل پیش‌بینی هوش مصنوعی را سراب می‌داند.

وب‌گاه عصر ایران

بر فرض که آن ذره از "هیچ" پدید آمده باشد؛ آن همه جرم یا انرژیِ بی‌نهایت زیاد در دل آن ذره بی‌نهایت کوچک، چه بوده و از کجا نشأت گرفته است؟

وب‌گاه عصر ایران

علم در دهه 1980 امکان سفر در زمان را جدی گرفت. مثلا در سال 1990، ایگور نوویکوف، فیزیکدان روسی و کیپ تورن، فیزیکدان آمریکایی، در یک مقاله تحقیقاتی درباره «منحنی‌های زمان مانند بسته» با یکدیگر همکاری کردند. کاستا می‌گوید: «آنها در این کار نه تنها به مطالعه چگونگی ساخت یک ماشین زمان پرداختند، بلکه چگونگی کار آن را نیز بررسی کردند.»

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: ادی ردمین در سریال «روز شغال» در نقش اصلی بازی می‌کند. شغال از سوی یک سازمان مخالف استخدام شده بود تا شارل دوگل رییس جمهوری فرانسه را به قتل برساند.

خبرگزاری مهر

کتاب «آهنگ افلاک؛ سفری در فضا و زمان» نوشته کارل سِیگن با ترجمه احسان سنایی اردکانی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.

وب‌گاه عصر ایران

سارتر به دوستان خود درباره هیتلر گفت: «من حالت ذهنی آلمانی‌ها را می‌شناسم. هیتلر حتی در خواب نیز نمی‌تواند به شروع جنگ فکر کند. او فقط بلوف می‌زند.» یک روز بعد از این پیش‌بینی سارتر، هیتلر به لهستان حمله کرد!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

در دنیای کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی مرتب به موضوع ارتباط با موجودات فرازمینی پرداخته می‌شود؛ اما این موارد کم‌کم به مباحثی جدی تبدیل می‌شوند. فعالان آکادمیک نیز هرچند وقت یکبار با انتشار مقاله‌ای به نگرانی‌ها و تبعات ارتباط با یک تمدن پیشرفته فضایی می‌پردازند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سردار حسینی اذعان داشت: در هیچ جای جهان اجازه اهانت به پرچم که هویت کشور است، نمی‌دهند که ما به راحتی از کسانی که پرچم را به آتش می‌کشند، بگذریم.

وب‌گاه 55 آنلاین

یک متخصص پیشرو یوفو ادعا می‌کند که تمدن بشری می‌تواند توسط هوش مصنوعی فرازمینی «ابر شکارچی» از بین برود.

خبرگزاری دانا

ادی ردمین بازیگر برنده اسکار در هجدهمین جشنواره فیلم زوریخ جایزه چشم طلایی این جشنواره را می‌گیرد.