جمعه 7 اردیبهشت 1403

اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد کمک به رونق تولید است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اشتغال افراد زیرپوشش کمیته امداد کمک به رونق تولید است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان‌و بلوچستان گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک قابل توجهی به این قشر و رونق تولید خواهد بود.

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی استانداری، احمدعلی موهبتی روزپنجشنبه در نشست با رییس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) کشور با بیان اینکه استان در حوزه کشاورزی از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است اظهارداشت: با ایجاد زمینه‌های اشتغال در حوزه کشاورزی مانند استخر پرورش ماهی، مجتمع های گلخانه‌ای و فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی می‌توان با ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان کمیته امداد زمینه توانمندسازی این قشر از جامعه و رونق تولید را فراهم کرد.

وی افزود: ساماندهی و نظام‌مندسازی کشاورزی در سیستان و بلوچستان و تکمیل زنجیره کشاورزی و فرآوری محصولات باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و کشت مدرن جایگزین کشت سنتی شود تا کشاورزان به جای اینکه به صورت فصلی به کشت و تولید بپردازند در طول سال به امر کشاورزی اشتغال داشته و درآمد بیشتری برای آنان حاصل شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با ذکر این مطلب که توافق نصب پنل خورشیدی برای 500 خانوار با مشارکت معاونت محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انجام شده است بیان کرد: تحقق این طرح باعث ماندگاری روستاییان در روستاها شده و محل درآمد ثابت برای سالمندان و افراد زیرپوشش می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور نیز در این نشست موضوع اشتغال را اصلی‌ترین ماموریت این نهاد برشمرد.

سیدمرتضی بختیاری بیان کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد زیرپوشش کمیته امداد از اهداف و برنامه های اصلی این نهاد است تا با این اقدام مهم زمینه رفع نیازمندی این قشر فراهم شود.

وی همچنین بهره‌مندی از ظرفیت خیران و اختصاص اعتبارات استانی برای اجرای برخی پروژه‌های توانمندسازی را خواستار شد.

سفر رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به سیستان و بلوچستان در سکوت رسانه ای انجام شد بطوریکه در برنامه های مختلف این سفر از هیچ رسانه ای احتمالا بجز صدا و سیما دعوت نشده بود.

*س_برچسب‌ها_س*