پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اصلاح رابطه دولت و مردم یکی از تکالیف دولت سیزدهم است / احیای اعتماد عمومی باید رویکرد همه مدیران باشد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اصلاح رابطه دولت و مردم یکی از تکالیف دولت سیزدهم است / احیای اعتماد عمومی باید رویکرد همه مدیران باشد

زاهدی وفا گفت: یکی از تکالیف و رویکردهای اصلی در دولت سیزدهم اصلاح رابطه مردم با دولت است که در دولت های قبل مغفول واقع شده و باعث شد تا این سرمایه اجتماعی لطمه بخورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ همزمان با سومین روز از هفته دولت محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سفر یک روزه به استان مرکزی در جمع مدیران دستگاه های تابعه این وزارتخانه در استان اظهار داشت: یکی از تکالیف و رویکردهای اصلی در دولت سیزدهم اصلاح رابطه مردم با دولت است که در دولت های قبل مغفول واقع شده و باعث شد تا این سرمایه اجتماعی لطمه بخورد.

وی افزود: شخص رئیس جمهور و اکثر اعضای هیئت دولت در یکسال گذشته 31 سفر استانی داشتند و سعی کردند فاصله ایجاد شده بین مردم و مسیولین را به حداقل برسانند لذا مردم یک اعتماد نسبی در این جهت پیدا کردند که می توانند سخن خود را بدون واسطه به راس دولت منتقل کنند. زاهدی وفا خاطرنشان کرد: یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در اولین دیدار هیئت دولت سیزدهم این بود که باید یک بازسازی عقلانی و انقلابی در دولت اتفاق بیفتد و کل بدنه دولت باید رویکردی داشته باشد که این اعتماد عمومی احیا شود. وی با تاکید بر امر تکریم ارباب رجوع در ادارات افزود: متاسفانه هنوز در برخی دستگاه ها وقتی مردم رجوع می کنند رضایت کندی لازم را ندارند، پیامی که مردم در اولین برخورد خود در ادارات دولتی می گیرند این است که کلیت دولت کار را درست انجام داده یا خیر، لذا اگر رضایتمندی حاصل شد این به کل دولت برمی گردد و از طرف دیگر نارضایتی ها به کل دولت تعمیم داده می شود. سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همه مدیران باید خود را خدمتگزار مردم بدانند و اصلاح رابطه مردم و دولت حتی در کوچکترین مواجهات باید در دولت سیزدهم اجرایی و عملیاتی شود. زاهدی وفا با تاکید بر لزوم توجه به منویات مقام معظم رهبری در نخستین دیدار با اعضای دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: این دولت مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و باید تغییر و تحولی را در مشی، نظام اداری و اقتصاد کشور ایجاد کند. انتهای پیام