دوشنبه 2 مهر 1403

اطلاعات دارویی و سموم را از کجا دریافت کنیم؟

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اطلاعات دارویی و سموم را از کجا دریافت کنیم؟

سرپرست گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع‌رسانی فراورده‌های سلامت سازمان غذاودارو در خصوص خدماتی که در مراکز اطلاع‌رسانی داروها و سموم ارائه می‌شود، توضیح داد.

راضیه کشاورز ملکی با اشاره به اینکه کارشناسان مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم از میان داروسازان و پزشکان عمومی و متخصص پس از طی دوره‌های آموزشی انتخاب می‌شوند، گفت: در این مراکز به سوالات راجع به موضوعاتی از قبیل موارد مصرف و عوارض ناخواسته ناشی از دارو، مصرف دارو‌ها در دوران بارداری و شیردهی، مقدار مصرف - احتیاط و منع مصرف داروها، تداخلات اثر دارو‌ها با یکدیگر و با مواد خوراکی و نتایج آزمایشگاهی موارد ذیل به صورت تلفنی پاسخ داده می‌شود.

به گزارش ایلنا، بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی همچنین اطلاعات سم شناسی و مسمومیت‌ها، اقدامات اولیه در برخورد مسمومیت‌های ناشی از دارو، مواد شیمیایی، شوینده‌های خانگی، گاز‌های سمی، گزش حیوانات سمی، گیاهان سمی، مواد مخدر و محرک، موادنفتی، فلزات سنگین، سموم دفع آفات، اطلاعات تخصصی در زمینه مسمومیت‌های گروهی، مسمومیت‌های شغلی و آلودگی‌های محیط با سموم را از جمله موضوعاتی عنوان کرد که در مراکز اطلاع رسانی دارو‌ها و سموم به ان‌ها پاسخ داده می‌شود.

کشاورز ملکی با معرفی شماره 190 (داخلی 2-3) از مخاطبان خواست اطلاعات مورد نیاز خود را روزانه از ساعت 8 الی 20 از کارشناسان این مراکز دریافت کنند.

از دست ندهید

این ویتامین‌ها برای شما خطرناک هستند

بدترین عادت‌های متولدین هر ماه

املت پنیر؛ یک صبحانه متفاوت و خوشمزه

این سالاد مرغ خوشمزه و متفاوت را از دست ندهید!