پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اطلاعیه قوه قضاییه درباره متهم پرونده فساد کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان + محمد امامی کجاست

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
اطلاعیه قوه قضاییه درباره متهم پرونده فساد کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان + محمد امامی کجاست

خبرگزاری میزان نوشت در طی روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی رسانه‌ها نیز منتشر شد. خبرگزاری میزان نوشت در طی روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی...

خبرگزاری میزان نوشت در طی روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که محمد امامی از اتهامات خود تبرئه شده است و انتشار این خبر تا جایی پیش رفته است که تصویر دادنامه وی از سوی برخی رسانه‌ها نیز منتشر شد.

به نوشته ارگان اطلاع رسانی قوه قضائیهنگاهی به سوابق و پرونده‌های محمد امامی نشان می‌دهد که پرونده وی دارای عناوین اتهامی متعددی است و این فرد در چند عنوان اتهامی محاکمه شده بوده است.

محمد امامی کیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه گره خورده بود.

او در سال‌های اخیر چند باری به همین اتهام بازداشت و محاکمه شد و در حالی حاضر نیز در زندان به سر می‌برد

«تابو» خسرو معصومی، «ابد و یک روز» سعید روستایی، «خوب بد جلف» پیمان قاسم‌خانی و «کاناپه» کیانوش عیاری با سرمایه او ساخته شده‌اند.

او در ساخت سریال محبوب "شهرزاد" به کارگردانی حسن فتحی نیز به عنوان یکی از تهیه کنندگان فعالیت داشت. هادی رضوی نیز که از محکومان پرونده فساد در بانک سرمایه وصندوق ذخیره فرهنگیان است، تهیه کننده دیگر شهرزاد بود. رضوی به خاطر این پرونده به بیست سال حبس محکوم شد، امامی و هادی رضوی به عنوان نماد‌های فساد در سینما معرفی می‌شوند.

قوه قضاییه: محمد امامی در زندان است

خبرگزاری میزان همچنین نوشت پرونده اصلی محمد امامی در شعبه 3 دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع مورد رسیدگی قرار گرفت که به موجب رسیدگی دادگاه و رای صادره او به 20 سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

امامی در برخی از عناوین اتهامی دیگر از جمله توهین، اهانت و جعل نیز از دادگاه حکم گرفته است و محمد امامی برای عناوین اتهامی توهین، اهانت و جعل درخواست اعاده دادرسی داده بود که برای نمونه برای اتهام جعل حکم برائت گرفته است و پس از اعلام برائت وی از عنوان اتهامی جعل همان حکم برائت در برخی رسانه‌ها منتشر شده است.

این در حالی است که اتهام اصلی محمد امامی و محکومیت وی بدون تغییر باقی مانده است و وی در زندان است.

گفتنی است پرونده این محکوم در عنوان اتهامی تحصیل مال نامشروع در جریان بوده و حکم وی که 20 سال حبس، رد مال و پرداخت جزای نقدی است هم‌اکنون در حال اجرا است.

همچنین در مورد برخی ادعا‌ها که عنوان کرده بود امامی در مرخصی طولانی مدت و یا آزاد بوده و دوران محکومیت خود را در زندان سپری نکرده است صحت نداشته و وی در طول دوران مدت محکومیت خود فقط یک دوره مرخصی رفته است.

هم اکنون دیگران می خوانند -->

بیشتر بخوانید

اطلاعیه قوه قضاییه درباره متهم پرونده فساد کلان در صندوق ذخیره فرهنگیان + محمد امامی کجاست 2