یک‌شنبه 17 تیر 1403

اطلاع رسانی نمایشگاه ضعیف بود / آشنایی تیم‌های فناور و ایجاد زنجیره هدفمند باید دنبال شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اطلاع رسانی نمایشگاه ضعیف بود / آشنایی تیم‌های فناور و ایجاد زنجیره هدفمند باید دنبال شود

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ هفته گذشته نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) با تلفیقی از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد. نمایشگاه فناوری‌محتوای فضای مجازی امسال، که همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی شده بود علیرغم ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی با استقبال مناسبی از سوی فعالان کسب و کارها و آحاد مردم برگزار...

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ هفته گذشته نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) با تلفیقی از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای پس از چهار روز فعالیت به کار خود پایان داد.

نمایشگاه فناوری‌محتوای فضای مجازی امسال، که همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی شده بود علیرغم ضعف در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات محیطی با استقبال مناسبی از سوی فعالان کسب و کارها و آحاد مردم برگزار شد. در این نمایشگاه بیش از 300 غرفه در بخش رسانه های دیجیتال و 70 غرفه دیگر در بخش بازیهای رایانه ای در مساحت 3 هکتاری مصلی تهران گردهمایی داشتند. این نمایشگاه که جلوه ای از هم افزایی 2 نمایشگاه مهم و معروف رسانه های دیجیتال و بازیهای رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، هر ساله با هدف حمایت از توسعه کسبوکارها، شناخت الگوهای موفق، معرفی آخرین دستاوردها، شناخت ظرفیتها و تعامل کسبوکارها با یکدیگر و نظام حکمرانی برگزار میشود.

اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی چنین نمایشگاه مهمی ضعیف بود

علی فراهانی، مخترع و تولیدکننده دستگاه اسکنر حفیظ در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو با اشاره به اهمیت نمایشگاه‌ها در راستای توسعه کسبو کارها، اظهار داشت: مشکلاتی که در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال داشتیم که جزو انتقادات اکثر غرفه داران این نمایشگاه بود بحث عدم تبلیغ و پشتیبانی رسانه‌ای از برگزاری نمایشگاه بود که نه در سطح شهر و نه در رسانه‌های جمعی و اجتماعی مختلف اثر و تبلیغی از آن دیده نمیشد بصورتی که بخش قابل توجهی از مردم بیخبر از برگزاری چنین نمایشگاهی هستند. نمایشگاه رسانههای دیجیتال جزو مهمترین نمایشگاه های کشور هست که میطلبید پیوست تبلیغاتی و رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

صاحب برند اسکنر حفیظ ادامه داد: به هرحال حضور ما در نمایشگاه دوتا از دغدغه هایی راکه داریم را تا حدودی برطرف کرد که یکی بحث تبلیغ این دستگاه است - که یک محصول دانش بنیان و دارای ثبت اختراع است - و دیگری هم بحث ارتباط با ناشران و چرخه دیجیتالی کردن کتب و اسناد.

طراح و تولید کننده اسکنر حفیظ ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مهم دیگر ما بحث تامین مالی و سرمایه گذاری برای توسعه محصول هست که با قول حمایتی که از شرکت‌های دانش بنبان داده شده و ارتباطی که با مجموعه‌های مختلف در این نمایشگاه گرفتیم امیدواریم مرتفع شود.

تلاش برای همگرایی تیم‌های نوآور اتفاقی مبارک است

همچنین امین نادری، مدیرعامل مرکز نوآوری امید درباره حضور در نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی گفت: تلاش برای همگرایی و هم افزایی تیم‌ها و مجموعه‌های نوآور اتفاقی مبارک است، برپایی چنین نمایشگاه و رویدادهایی به همگرایی و هم افزایی تیم‌های نوآور و دانش بنیان کمک می‌کند. انسجام تیمی، ایجاد رقابت هدفمند و ارتقا دانش و آگاهی می‌تواند از برکات چنین رویدادهایی باشد.

وی اظهار داشت: فضای نوآوری و فناوری یک فضای پویا، سیال و تحول پذیر است، سرعت ابداعات و اختراعات به قدری زیاد است که اگر نتوانیم همپای جریان اصلی پیش برویم رفته رفته از یک بازیگر فعال به یک شاهد منفعل بدل خواهیم شد. اگر بخواهیم فضای بومی نوآوری و فناوری در کشور توسعه پیدا کند باید با ایجاد بسترهایی همچون برگزاری نمایشگاه، رویدادهای بزرگ و نشست های تخصصی به اشتراک تجربه انسجام جمعی و همگرایی فعالان عرصه نوآوری و فناوری توجهی دوچندان داشته باشیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری امید ادامه داد: مرکز نوآوری امید به عنوان بزرگترین مرکز شتابدهنده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی توانسته است با جذب استعدادهای بسیار، ایجاد زیرساخت و خدمات به تیم‌ها و همچنین حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه اقدامات اثرگذاری را رقم بزند با این حال حضور در یک رویداد مهم، معرفی استعدادها به مخاطبین هدف، نشست با مجموعه‌های هم مرز و هم راستا زمینه رشد و هم افزایی بیشتر را فراهم می‌کند.

امین نادری افزود: نیاز امروز کشور حضور در عرصه‌های جدید است و این اقدام مهم جز با برگزاری رویدادها، آشنایی تیم‌ها و ایجاد زنجیره هدفمند از ایده تا محصول محقق نمی شود. اگر بخواهیم چنین مسئله مهمی را رقم بزنیم باید نگاهمان از فضای نمایشگاهی صرف، به ظرفیت‌های هر مجموعه معطوف شود.