پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

اعزام تعدادی از مجروحان حادثه لبنان به ایران برای درمان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
اعزام تعدادی از مجروحان حادثه لبنان به ایران برای درمان

وزیر بهداشت از اعزام تعدادی از مجروحان حادثه تروریستی لبنان به ایران و ورود آنان به کشورمان برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت: مراحل درمان مجروحان لبنانی در چند بیمارستان تهران انجام خواهد شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در لبنان اظهار کرد: حادثه تروریستی لبنان و مجروح شدن 3 هزار نفر از مردم بسیار تاسف‌بار و ناراحت کننده است و ما این حادثه تروریستی را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به تماس تلفنی خود در ساعات اولیه این حادثه تروریستی با همتای لبنانی خود، افزود: پیرو این تماس مقرر شد تا یک تیم امدادی به ویژه متخصصین چشم پزشکی به لبنان اعزام شود که صبح امروز 8 متخصص چشم پزشکی و یک تیم پرستاری به صورت داوطلبانه برای درمان مجروحان پر تعداد حادثه تروریستی به لبنان اعزام شدند.

آمادگی بسیج پزشکی برای اعزام تیم‌های درمانی جدید به لبنان

ظفرقندی از اعزام تعدادی از مجروحان لبنانی و ورود آنان به کشورمان برای دریافت خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی تا ساعاتی دیگر خبر داد و گفت: مراحل درمان مجروحان لبنانی در چند بیمارستان تهران انجام خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا شدت آسیب‌ها به مردم لبنان و مجروحان کاهش یابد و درمان مناسبی برای مجروحان ارائه دهیم.

به گزارش تسنیم، عصر دیروز سه‌شنبه (28 شهریور)، رسانه‌های لبنان از وقوع تعدادی انفجار در مناطق مختلف این کشور خبر دادند که بعد از آن مشخص شد که دستگاه‌های پیجر (دستگاهی برای تبادل پیام و اطلاعات) که شهروندان لبنانی از آن‌ها استفاده می‌کنند، همزمان منفجر شده‌اند که بر اثر آن شمار زیادی از لبنانی‌ها به‌شدت زخمی و یا در برخی مواقع قطع عضو شده‌اند.