شنبه 5 آبان 1403

اعزام زائران حج تمتع در قالب 570 کاروان به سرزمین وحی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
اعزام زائران حج تمتع در قالب 570 کاروان به سرزمین وحی

رئیس سازمان حج و زیارت از آمادگی کامل برای اعزام حجاج ایرانی به عربستان جهت شرکت در حج تمتع 1402 خبر داد.

سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: زائران حج تمتع امسال در قالب 570 کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه 98 درصد معاینات پزشکی زائران انجام شده است، گفت: برای حمل و نقل در داخل شهر‌های مدینه و مکه، 350 دستگاه اتوبوس پیش بینی شده تا زائران را از محل اسکان، به حرم‌ها و مزارات، منتقل کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اعلام آمادگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال زائران به عربستان گفت: عملیات انتقال زائران حج تمتع از 21 ایستگاه پروازی انجام خواهد شد و امسال فرودگاه‌های چابهار و قشم نیز به ایستگاه‌های پروازی انتقال حجاج افزوده شده است.

وی افزود: در حج امسال تلاش شده هزینه‌های اسکان که 60 درصد مجموع هزینه‌های زائران را تشکیل می‌دهد، مدیریت شود و به همین منظور در شهر‌های مکه و مدینه قرارداد با هتل‌ها منعقد شده است.

حسینی اظهار کرد: در برنامه غذایی حج امسال ذائقه زائران عزیز و شرایط سنی آن‌ها و رعایت تنوع مورد توجه قرار گرفته و به همین منظور از آشپز‌ها و سرآشپز‌های ایرانی استفاده خواهد شد. هم‌چنین چهار آشپزخانه در شهر‌های مکه و مدینه برای طبخ غذا پیش‌بینی شده است.

وی همچنین در خصوص انجام پرواز‌های حج گفت: با تلاش تیم فنی و تخصصی سازمان هواپیمایی تلاش شده است تا انتقال زائران به عربستان طبق برنامه انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون