یک‌شنبه 17 تیر 1403

اعزام 111 نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌به کشور

وب‌گاه فرارو مشاهده در مرجع
اعزام 111 نفر از حجاج به دلیل وخامت شرایط جسمی‌به کشور

«از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و 186 هزار و 378 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و...) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و 120 هزار و 919 خدمت در مکه و مشاعر و 65 هزار و 459 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 25 زائر در بیمارستان هلال‌احمر و 12 زائر در بیمارستان سعودی...

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم خدمت‌رسانی به حجاج و اعزام 111 نفر از حجاج به کشور به دلیل وخامت شرایط جسمی خبر داد.

به گزارش مهر، دکتر سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر از تداوم خدمت‌رسانی به حجاج و اعزام 111 نفر از حجاج به کشور به دلیل وخامت شرایط جسمی خبر داد.

وی افزود: از شروع عملیات بهداشتی و درمانی هلال‌احمر در حج تمتع سال جاری، یک میلیون و 186 هزار و 378 خدمت (شامل ویزیت عمومی و تخصصی، دارو و نسخه، خدمات پاراکلینیک، پرستاری، امداد و انتقال و...) به زائران ارائه شده که از این میزان، یک میلیون و 120 هزار و 919 خدمت در مکه و مشاعر و 65 هزار و 459 خدمت در مدینه ارائه شده است. در حال حاضر 25 زائر در بیمارستان هلال‌احمر و 12 زائر در بیمارستان سعودی بستری هستند.

مرعشی گفت: تا امروز 25 زائر ایرانی در عربستان جان باخته‌اند.

این مقام مسئول در هلال احمر تاکید کرد: پرسنل هلال احمر تا زمان بازگشت آخرین زائر از کشور عربستان به خدمات دهی ادامه خواهند داد و تلاش می‌شود تا زائران در معرض خطر پزشکی، سریع‌تر به کشور بازگردند.

گفتنی است که 380 نفر کادر بهداشتی و درمانی هلال‌احمر برای خدمت به زائران در عربستان حضور دارند. (به ازای هر 600 زائر یک پزشک انتخاب شده تا خدمات بهداشتی و درمانی را ارائه دهند.) این کادر شامل پزشکان، پرستاران، امداگران و... هلال احمر با فعالیت 24 ساعته، آماده خدمت‌رسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی هستند.

از میان اخبار

نامه وزیر بهداشت روحانی به جلیلی؛ ماجرای توقیف هواپیما

تب دنگی به اصفهان رسید: سه بیمار بستری شدند