یک‌شنبه 8 مهر 1403

اعضای تعاونی‌های چهارمحال و بختیاری به 791 هزار نفر افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اعضای تعاونی‌های چهارمحال و بختیاری به 791 هزار نفر افزایش یافت

شهرکرد - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با تشکیل 71 تعاونی جدید در استان طی سال گذشته، فعالان این عرصه به 791 هزار نفر افزایش پیدا کرد.

حفیظ‌الله فاضلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 920 تعاونی در گرایش‌های صنعتی، عمرانی، فرش دستباف، کشاورزی، مسکن، معدن، حمل و نقل، چند منظوره و تامین نیاز تولیدکننده و مصرف‌کننده در استان فعال است.

وی تصریح کرد: این تعداد تعاونی با سرمایه‌گذاری 402 میلیارد ریال ایجاد شده است و توانسته در رونق اقتصادی استان سهمی را به خود اختصاص دهد.

فاضلی، با بیان اینکه از مجموع تعاونی‌های فعال در استان، 447 تعاونی مختص بانوان است، اظهار داشت: این تعداد تعاونی با چهار هزار و 597 عضو و سرمایه‌گذاری 33 میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تعاونی‌ها سهم 25 درصدی در اقتصاد کشور هدفگذاری شده است، افزود: این مهم هنوز در کشور و استان محقق نشده است اما در سالهای اخیر اقدامات خوبی شکل گرفته که استان را در مقایسه با کشور در وضعیت بهتری قرار داده است.

فاضلی، نبود فرهنگ تعاون را از مهمترین عوامل تحقق نیافتن برنامه‌ها و اهداف حوزه تعاون دانست و گفت: از سال‌های گذشته فرهنگ نادرستی نسبت به تعاونی‌ها شکل گرفته که می‌طلبد با اطلاع‌رسانی بیشتر و فرهنگسازی مناسب این فرهنگ را اصلاح کرد.

به گزارش ایرنا، بخش تعاونی اقتصاد در 13 شهریور 1370 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و وزارت تعاون به منظور اعمال نظارت دولت و حمایت و پشتیبانی از این بخش در همان سال تشکیل شد.

*س_برچسب‌ها_س*