پنج‌شنبه 19 مهر 1403

اعلام آمادگی یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های پزشکی تشخیص کرونا

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعلام آمادگی یک شرکت دانش‌بنیان برای تولید کیت‌های پزشکی تشخیص کرونا

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به تشکیل بسیج مردمی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، گفت: درخواست تولید کیت‌های پزشکی تشخیص کرونا یک شرکت دانش‌بنیان به مراجع ذی‌صلاح ارسال شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود مرداخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به بسیج مردمی در کل کشور در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: در مجموعه‌های مختلفی همه مرم بسیج شده‌اند که یک هم‌افزایی جامعی در کشور اتفاق بیافتد و شرکت‌های مستقر در پارک و شرکت‌های زیرمجموعه پارک هم از این امر مستثنی نبودند.

وی با بیان اینکه حدود 10 شرکت دانش‌بنیان وابسته به پارک علم و فناوری تلاش کرده‌اند تا محصولات مختلفی را تولید کنند و به ذی‌نفعان خود ارائه کنند، ابراز کرد: ازجمله این تولیدات می‌توان به محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست و سطح بر پایه آبی و الکلی اشاره کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه شرکت‌ها وابسته به پارک علم فناوری سعی کرده اند با رعایت استاندارهای موجود مواد ضدعفونی‌کننده دست و سطح را تولید کنند، تصریح کرد: همه این شرکت‌ها در تلاش هستند که تأییدیه تولیدات خود را از مراجع ذی‌ربط بگیرند و تولید خود را ادامه دهند.

وی با بیان اینکه یک شرکت دانش‌بنیان درزمینه تولید کیت‌های تشخیص کرونا شاید مدعی انجام کار هایی است، عنوان کرد: به نظر من مهم‌تر از بحث تولید محلول‌های ضدعفونی تولید کیت‌ها تشخیص این بیماری است.

مرداخانی با بیان اینکه درخواست این شرکت دانش‌بنیان برای مراجع ذی‌صلاح ارسال‌شده است، افزود: بعد از بررسی‌ها اگر ادعای این شرکت مورد تائید مراجع ذی‌صلاح باشد حمایت‌های مالی و آزمایشگاهی از این شرکت انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به تولید لباس‌های بیمارستانی و لباس‌های فضایی توسط یک شرکت دانش‌بنیان وابسته به مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابراز کرد: این شرکت دانش‌بنیان همچنان در راستای تولید لباس‌های بیمارستانی و لباس‌های فضایی فعالیت می‌کند.

انتهای پیام /