جمعه 7 اردیبهشت 1403

اعلام تعداد خودروهای ساخته‌شده توسط تسلا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
اعلام تعداد خودروهای ساخته‌شده توسط تسلا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا روز یکشنبه در توییتی نوشت که این شرکت بیش از سه میلیون خودرو ساخته است. براساس این توییت، تنها کارخانه تسلا در شانگهای یک میلیون خودرو تولید کرده است.

این تعداد تولید خودرو پس از ماه‌ها قرنطینه و کمبود قطعات در چین منتشر شد. همین عوامل بود که تولید خودرو تسلا را تهدید کرد. کارخانه تسلا در شانگهای پس از افتتاح در سال 2019، تعداد قابل توجهی خودرو جدید تولید کرده است.

در ماه جولای، تسلا اعلام کرد که 2 میلیون و 546 هزار 95 دستگاه خودرو در سه ماهه دوم تحویل داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26.5 درصد افزایش داشته است.

اما این عدد نشان می دهد که تسلا در مقایسه با غول های خودرو چقدر کوچک است. به عنوان مثال، این شرکت در سال 2021 بیش از 10 میلیون وسیله نقلیه تحویل داده است. تسلا در اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد تحویل خودرو را سالانه 50 درصد افزایش دهد.

تسلا علاوه بر کارخانه خود در شانگهای، در کارخانه‌هایی در فرمونت، کالیفرنیا، آستین، تگزاس و آلمان نیز خودرو تولید می‌کند. ماسک در ماه جولای گفت که کارخانه فرمونت، اولین کارخانه این شرکت، 2 میلیون خودرو ساخته است.

سهام تسلا در سال 2022 تقریباً 25 درصد کاهش یافت، زیرا سرمایه گذاران در حال ارزیابی مجدد شرکت های در حال رشد سریع در مواجهه با تورم و نگرانی های کلان اقتصادی هستند. ماسک هفته گذشته بیش از 7 میلیون سهام تسلا را به ارزش حدود 6.88 میلیارد دلار فروخت.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید شرکت خودروسازی تسلا ایلان ماسک قرنطینه کرونا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است