شنبه 15 اردیبهشت 1403

اعلام تعداد زائران حج و پیگیری برای ویزای عربستان

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
اعلام تعداد زائران حج و پیگیری برای ویزای عربستان

رئیس سازمان حج و زیارت، تعداد زائران اعزامی به حج تمتع 1403 را بیش از 83هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، سهمیه حج تمتع ایران در سال 1403 پیش‌تر از سوی رئیس سازمان حج و زیارت بیش از 87 هزار نفر اعلام شده بود، که به گفته سیدعباس حسینی، از این سهمیه حدود 83 هزار نفر، زائر هستند و مابقی عوامل خدماتی حج به شمار می‌آیند. نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به تازگی اعلام کرده که سرانه روحانیون و خادمان حج کاهش یافته است.

رئیس سازمان حج و زیارت در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز با اشاره به کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر، اظهار کرد: تاکنون بیش از 82 هزار و 700 زائر حج 1403 قطعی ثبت‌نام کرده‌اند و انتظار می‌رود ظرفیت باقی‌مانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

حسینی همچنین گفت: اقدامات لازم برای صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است و امیدواریم روند دریافت ویزای زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در این شورا از روند معاینات زائران حج پیش رو گزارش داد و گفت: استطاعت (جسمی) 82 هزار و 164 زائر تاکنون تأیید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها 143 نفر رد شده‌اند.

اعزام کاروان‌های حج تمتع طبق اعلام سازمان هواپیمایی قرار است از 24 اردیبهشت‌ماه آغاز شود. اعزام این کاروان‌ها تا 18 خردادماه ادامه دارد و پس از آن عملیات برگشت زائران به کشور آغاز می‌شود.