شنبه 31 شهریور 1403

اعلام شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
اعلام شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر + جزئیات

اقتصادنیوز: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در 6 رشته مقاطع کارشناسی ارشد و دکتر تخصصی دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اداره استعدادهای درخشان و المپیادهای این دانشگاه برای سال تحصیلی 1404-1403 در 6 رشته دانشجوی بدون آزمون می‌پذیرد.

این رشته‌ها که همگی رشته‌های میان رشته‌ای هستند شامل 3 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 3 رشته در مقطع دکتری تخصصی می‌شود. بر اساس اطلاعیه جزئیات این رشته‌ها به این شرح است:

دانشگاه صنعتی امیرکبیر 18 دانشکده مشتمل بر دانشکده های قدیمی (6 دانشکده)، و دانشکده های جدید مانند مهندسی پزشکی و غیره دانشکده های سنتی و تخصصی ویژه مثل مهندسی پلیمر، هوافضا و مهندسی نفت دارد که همه این دانشکده ها از کارشناسی تا دکتری دانشجو آموزش می‌دهند. این دانشگاه حدود 14 هزار دانشجو در مقاطع مختلف و بیش از 40 هزار دانش آموخته دارد و علاوه بر واحدهای دانشگاهی در تهران واحدهای دیگر هم مانند پردیس های ماهشهر، بندرعباس و گرمسار و پردیس بین المللی در جزیره کیش را اداره می‌کند.

همچنین بر اساس آمار تا مهر 1402، 1500 دانشجوی نخبه استعدادهای درخشان و المپیادی در دانشگاه تحصیل می‌کنند، 322 دانشجو از 13 کشور در دانشگاه و پردیس های مختلف در دانشگاه صنعتی امیرکبیر محصول علم آموزی هستند که شامل 189 دانشجو در مقطع کارشناسی، 89 نفر ارشد و 44 نفر دکتری است.

پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خیابان ولیعصر واقع شده و یک ساختمان نیز در شهریار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور وابسته به این دانشگاه اختصاص داده شده است. اکنون 57 واحد فناور و 29 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری این دانشگاه مستقر هستند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
اعلام شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امیرکبیر + جزئیات 2