افتتاح سالن ورزشی 6000 نفری شیراز
سالن ورزشی چندمنظوره شش هزارنفری شیراز به نام شهید قاسم سلیمانی و به عنوان یکی از پروژههای ملی و بعد از انتظاری 13 ساله، به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.
سالن ورزشی 6000 نفری شیراز به عنوان یکی از پروژههای مصوبه سفر مقام معظم رهبری به شیراز در اردیبهشت 1387، ظهر پنجشنبه 24 تیرماه سال 1400 در حالی طی برنامه ویدئوکنفرانسی به دستور رئیس جمهوری و با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.
مراسم افتتاح این پروژه ملی در حالی برگزار شد که هنوز برق و آب آن تامین نشده و سالن اصلی و دیگر بخشها به سیستم تهویه مجهز نشده است و به گفته شماری از دستاندرکاران، برای بهرهبرداری از آن در صورت تامین اعتبار به موقع، حداقل سه ماه زمان نیاز است. برای تامین برق موقت مراسم افتتاح، از سیستم برق اضطراری استفاده شد.
استاندار فارس در مراسم افتتاح این مرکز ورزشی در شیراز، گفت: سالن شش هزار نفره شیراز یکی از پروژه های مورد نیاز این استان بود تا بتوانیم ورزش های سالنی را در چارچوب استانداردهای بین المللی در شیراز به عنوان قطب خدمات رسانی به منطقه جنوب کشور حمایت کنیم.
عنایت الله رحیمی با بیان این که برای ساخت این سالن ورزشی تاکنون 80 میلیارد تومان هزینه شده است که با محاسبات روز این پروژه قیمت بسیار بالاتری خواهد داشت، گفت: فاز یک این سالن امروز افتتاح شد و زمین مورد نیاز برای سایر نیازمندی های پروژه مانند پارکینگ استحصال و قراردادهای لازم هم منعقد شده و در آینده نزدیک احداث می شود.
استاندارفارس با تاکید بر این که سرانه ورزشی سرپوشیده و روباز این استان در هشت سال گذشته به دو برابر افزایش پیدا کرده است، اضافه کرد: هنوز به استانداردهای لازم در زمینه سرانه ورزشی نرسیده ایم؛ اما یک جهش دو برابری را طی هشت سال گذشته شاهد بودهایم.
رحیمی ادامه داد: امروزعلاوه بر افتتاح سالن شش هزار نفره، 12 پروژه را به صورت هم زمان افتتاح می کنیم که شامل دو زمین چمن بزرگ، هشت زمین چمن کوچک و سالن های دیگری در شیراز و سایر شهرستان های استان فارس می شود.
به گزارش ایسنا، زیربنای سالن شش هزارنفری شیراز 1500 مترمربع و مساحت کل مجموعه حدود 6600 مترمربع است.
انتهای پیام