شنبه 7 مهر 1403

افتتاح 392 واحد مسکن ملی در استان زنجان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افتتاح 392 واحد مسکن ملی در استان زنجان توسط ستاد اجرایی فرمان امام

به گزارش گروه رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس، امروز (پنج شنبه 2 شهریورماه) درجریان سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام به زنجان، 392 واحد از پروژه 744 واحدی برکت زنجان بااقدام ستاد اجرایی افتتاح شد.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام اظهار کرد: ستاد در کل کشور ساخت 100 هزار واحد مسکونی به میزان یک میلیون مترمربع را درقالب نهضت ملی مسکن متعهد شده است.

عارف نوروزی با بیان اینکه در شهر زنجان ساخت 744 واحد مسکونی در دستور ساخت داریم، گفت: این واحدها در 72000 مترمربع زمین احداث می‌شوند.

نوروزی افزود: در این استان 192 واحد مسکونی تا ابتدای سال تکمیل و تحویل شد و امروز 392 واحد مسکونی در قالب 55 هزار متر مربع «مسکن برکت زنجان» تحویل متقاضیان گردید.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: باقی مانده تعهدات ستاد اجرایی در حوزه ساخت مسکن نهضت ملی در زنجان نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم ستاد با وزارت راه و شهرسازی گفت: در برخی از موارد برای ساخت مسکن ستاد اجرایی زمین اختصاص می‌دهد و در برخی از عرصه‌ها در زمین‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در اختیار ما قرار میدهد، مسکن احداث می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی نیز در حاشیه بازدید از طرح برکت اظهار کرد: رشد قابل توجهی را در پروژه‌های نهضت ملی در شهر زنجان شاهد هستیم و امروز مجموع پروژه‌هایی که در استان و در هفته دولت افتتاح می‌شود حدود 3 هزار و 700 منزل مسکونی است که شامل مسکن‌های طرح نهضت ملی، منازل خودمالکی، منازل بافت فرسوده شهری و... است.

مهرداد بذرپاش افزود: با همه مشکلات موجود اغلب پروژه‌ها 50 درصد پیشرفت داشته است و درحال حاضر زمین 17 هزار پروژه در استان زنجان آماده شده است و 500 هکتار زمین نیز برای ساخت مسکن در استان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در شهر زنجان مشکل زمین مرتفع شده است و در شرق و غرب شهر، پروژه‌های متعددی در حال ساخت است.

وزیر راه ادامه داد: امروز 700 واحد مسکونی افتتاح شد و واحدهای باقی‌مانده ستاد اجرایی تا پایان سال تحویل می‌شوند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام از ابتدای آغاز طرح در کنار دولت بود و در اغلب استان‌ها با جدیت اختصاص زمین و ساخت مسکن را ادامه میدهند که جا دارد از زحمات مدیران جهادی این نهاد قدردانی کنم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید افتتاح مسکن ملی ستاد اجرایی فرمان امام عارف نوروزی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است