جمعه 7 اردیبهشت 1403

افت شاخص کل بورس همسو با ریزش معاملات سهام

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
افت شاخص کل بورس همسو با ریزش معاملات سهام

اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 2 هزار و 525 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 242 میلیاردی هفته پیشین، رشد 13 درصدی داشته است، اما روند آن در هفته اخیر نزولی بود.

به گزارش اقتصادنیوز، در اولین روز کاری هفته ارزش معاملات خرد سهام رشد 26 درصدی داشت و به 2 هزار و 779 میلیارد تومان بالغ شد.

روز سه‌شنبه ارزش معاملات خرد 2 هزار و 656 میلیارد تومان بود و روز چهارشنبه با افت 19 درصدی به 2 هزار و 140 میلیارد تومان کاه شیافت.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد بورس اندکی افزایش یافت و میانگین روزانه آن 283 میلیارد تومان بیشتر از هفته پیشین بود. اما همسو با کاهش ارزش معاملات خرد، نرخ رشد شاخص در روز سه‌شنبه افت کرد و روز چهارشنبه نیز شاهد افت شاخص کل بودیم.

جدول معاملات

در این هفته نمادهای پالایشی و خودرویی صدرنشین جدول معاملات بودند و بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در جدول حجم معاملات نیز بیشترین حجم معاملات روزانه در بورس تهران به شستا (شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی) و خساپا (شرکت سایپا) تعلق داشت.

روز شنبه نمادهای شپنا، وبملت و شبندر بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند و شستا، وبملت و خودرو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

روز سه‌شنبه خساپا، خگستر و خودرو در صدر جدول معاملات قرار داشتند و بیشترین ارزش و حجم معاملات را داشتند.

روز چهارشنبه بیشترین ارزش معاملات به نمادهای خساپا، شپنا و فولاد اختصاص داشت و شستا، دی و خساپا بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین بخوانید
افت شاخص کل بورس همسو با ریزش معاملات سهام 2