دوشنبه 2 مهر 1403

افراد شاخص در حوزه کارآفرینی، خادم امام رضا (ع) می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افراد شاخص در حوزه کارآفرینی، خادم امام رضا (ع) می‌شوند

مشهد - ایرنا - تولیت آستان قدس رضوی گفت: سازوکاری ایجاد خواهد شد تا شماری از افراد شاخص و برجسته در حوزه‌های علمی، کارآفرینی و تولید مفتخر به نشان خادمی حضرت رضا (ع) شوند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار با جمعی از فعالان عرصه اشتغال و تولید دانش‌بنیان مشهد تاکید کرد: بخش‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی آستان قدس رضوی از ایده‌های دانش‌بنیان استقبال و از صاحبان این ایده ها حمایت می‌کنند.

وی افزود: فعالان اقتصادی راهکارها، پیشنهادها و انتقاداتی را که در ذهن دارند، باید به نحوی به دولت منتقل کنند؛ در این رابطه خوب است شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای داشته باشند تا از طریق آن نقطه نظرات خود را در فضای فکری جامعه مطرح کنند.

تولیت آستان قدس رضوی شرکت‌های دانش‌بنیان را به قانع نبودن به پیشرفت‌ها، امیدواری و توکل به خدا، انجام کارها به شکل صحیح با در نظر گرفتن رضای الهی، کار خود را مهم دانستن و انتقال تجربیات به یکدیگر، توصیه و اظهار داشت: آستان قدس رضوی به هیچ عنوان رقیب بخش خصوصی نخواهد بود و بخش اقتصادی آستان قدس باید تابلو فرهنگ و اخلاق رضوی باشد.

وی فعالیت اقتصادی و کارآفرینی را از منظر دینی فعالیتی معرفتی و معنوی دانست و بیان کرد: از منظر دین اسلام فعالیت‌های معرفتی و معنوی منحصر به عبادات نیستند، اگر انسان روی در جهت خداوند داشته باشد و مقصودش از هر کاری کسب رضای الهی باشد، آنگاه همه اعمالش از جمله شغل، حرفه و فعالیت اقتصادی، تماما معرفتی و معنوی خواهد بود.

حجت الاسلام مروی گفت: عرصه اقتصاد یکی از مهم‌ترین عرصه‌های سلطه است و سایر سلطه‌ها از جمله سیاسی و فرهنگی نیز به دنبال سلطه اقتصادی به وجود می‌آید، لذا قدرت‌های جهانی تلاش دارند نبض اقتصاد دنیا را در اختیار بگیرند.

وی افزود: در دوران کنونی دیگر با بمب اتم نمی‌توان کشورها را تسخیر کرد، اما با اقتصاد و دانش بدون لشگرکشی می‌توان بر کشورها تسلط یافت. امروز نیازهای اقتصادی، کشورهای ضعیف را مجبور به تمکین از فرمان کشورهای مستکبر می‌کند.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: فعالان عرصه تولید، اشتغال و اقتصاد دانش‌بنیان به هر میزان که در جهت کاهش وابستگی کشور به خارج و استقلال اقتصادی کشور تلاش کنند، به همان میزان نزد پروردگار متعال اجر و پاداش الهی کسب خواهند کرد.

وی ادامه داد: فعالان عرصه تولید و اشتغال رزمندگان دفاعی مقدس هستند که کشور را از وابستگی اقتصادی حفظ می کنند.

حجت الاسلام مروی، سیره ائمه اطهار (ع) را اهتمام ورزیدن به کار، تولید و اشتغال معرفی و بیان کرد: در خصوص ائمه معصومین (ع) ابعاد عبادی و دینی مورد توجه قرار می‌گیرد، اما سیره همه معصومین (ع) از جمله امیرالمؤمنین (ع) و امام صادق (ع) کار و تلاش مستمر بوده است.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه ایجاد هر یک شغل، نجات یک خانواده از فقر و نابودی است، گفت: کارآفرینان با ایجاد هر شغل به متدین بودن و پاکیزگی بیشتر جامعه کمک می‌کنند و خانواده‌هایی را از نابودی نجات می‌دهند لذا کارآفرینی صدقه جاریه است.

وی با قدردانی از عملکرد دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور، فردی باانگیزه و دلسوز و تمامی اعضای کابینه وی نیز حقیقتا به دنبال خدمت هستند و می توان گفت در مجموع دولت سیزدهم، دولتی امیدآفرین برای تولیدکنندگان است.

برچسب‌ها