چهارشنبه 4 مهر 1403

افزایش خطر ابتلای مجدد به کرونا با شیوع ویروس جدید آفریقایی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
افزایش خطر ابتلای مجدد به کرونا با شیوع ویروس جدید آفریقایی

سویه جدید ویروس کرونا دارای برخی جهش‌های "نگران‌کننده" است و شواهد اولیه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به ابتلای مجدد به کرونا را افزایش می‌دهد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا؛ سویه جدید ویروس کرونا با نام "اومیکرون" که با نام B.1.1.529 شناخته می‌شود دارای برخی جهش‌های "نگران‌کننده" است و شواهد اولیه نشان می‌دهد که خطر ابتلا به ابتلای مجدد به کرونا را افزایش می‌دهد.

تولیدکنندگان واکسن ابراز اطمینان کرده‌اند که در صورت گسترش نوع "اومیکرون" ویروس کرونا، سویه جهش یافته ویروس کرونا که در آفریقا کشف شده است، می‌توانند واکسن‌های خود را با تغییرات ویروس، تطبیق دهند اما نگرانی‌هایی وجود دارد که این واکسن در برابر واکسن‌های کرونایی که اکنون برای میلیاردها نفر در سراسر جهان توزیع و تزریق شده‌اند، مقاوم‌تر باشد.

در این صورت، شرکت فایزر و بیونتک انتظار دارند که قادر به توسعه و تولید یک واکسن مناسب علیه این نوع در حدود 100 روز باشند. شرکت داروسازی "نواوکس" نیز Novavax اعلام کرد که در حال حاضر فرآیند ساخت واکسن کرونایی منطبق با جهش جدید ویروس را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش اسکای‌نیوز، این سویه از ویروس کرونا برای اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد و تعدادی از کشورها - از جمله انگلیس، استرالیا و امریکا - اکنون به طور موقت سفر به تعدادی از کشورها را محدود می‌کنند.

چگونه تنگی نفس پس از ابتلا به کرونا را درمان کنیم؟ سازمان جهانی بهداشت سویه جدید کرونا را "نگران‌کننده" دانست / از کرونای «اومیکرون» چه می‌دانیم؟ خروج همه شهرهای کشور از وضعیت قرمز کرونا / روند نزولی بستری بیماران کرونایی + جدول و نمودار