چهارشنبه 25 مهر 1403

افزایش طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای کاهش مصرف مواد مخدر را به همراه داشته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزایش طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای کاهش مصرف مواد مخدر را به همراه داشته است

شهرکرد - ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش طرح‌های پیشگیرانه و مقابله‌ای باعث کاهش مصرف مواد مخدر شده است و این طرحها باید با مشارکت اجتماعی همواره باشد.

اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به افزایش 28 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال‌گذشته افزود: با تلاش‌های نیروی انتظامی کشفیات مواد مخدر در استان افزایش یافت، اما خوشبختانه آمار معتادان افزایش زیادی نداشته است.

وی، افزایش طرح‌های پیشگیری و مقابله‌ای، نظارت و اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده و فرهنگسازی در خصوص تاثیرات مواد مخدر در بین جوانان و نوجوانان را از مهمترین دلایل کاهش ابتلا به مواد مخدر عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای نگهداری و درمان معتادان زیر18 سال مرکزی در سطح استان مرکز خاص وجود ندارد و پزشکان درمان نوجوانان را در کمپ تایید نمی‌کنند، افزود: راه‌اندازی یک مرکز خاص معتادان زیر 18 سال در استان ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه اعتیاد یک مساله مهم در جامعه است، گفت: مبارزه و فعالیت در حوزه اعتیاد نیاز به یک گفتمان ملی و مطالبه‌گری دارد.

مجید شیرانی افزود: اعتیاد پیش زمینه و پل رابط بروز آسیب‌های اجتماعی است که ضربه‌های اقتصادی، اجتماعی جبران ناپذیری به جامعه وارد می‌کند.

وی به تدوین پروتکل و دستورالعمل جدید برای مقابله و مبارزه با این بلای خانمانسوز اشاره کرد وگفت: باید به فعالیت‌های که در حوزه اعتیاد انجام می‌شود، نگاه نقادانه داشت تا بتوان یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر انجام داد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با جمعیتی بیش از 979 هزار نفر است

*س_برچسب‌ها_س*