شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش ظرفیت های همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان قم و جهاد دانشگاهی بررسی شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افزایش ظرفیت های همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان قم و جهاد دانشگاهی بررسی شد

حسینی در خصوص هم افزایی و همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، در جلسه دیدار دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با دکتر مهدی مصری رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در حوزه فرهنگی از همکاری جهاد دانشگاهی استان قم با دیگر دانشگاه های استان قم خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در هفت دانشگاه دولتی حضور دارد و همچنین با سایر دانشگاه‌های استان در اجرای برنامه های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی مسابقات و مناظرات دانشجویی نیز تعامل و همکاری دارد.

وی با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم بیان کرد: اساس فعالیت های معاونت فرهنگی افزایش مشارکت دانشجویان، توانمندسازی دانشجویان در حوزه های مختلف، ارتقاء روحیه خودباوری و ترویج برنامه‌های فرهنگی با موضوعات متنوع در میان دانشجویان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها و بحث جهاد تبیین به شمار می رود.

حسینی به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی قم اشاره کرد و افزود: مرکز زبان، مرکز علوم انسانی، مرکز علوم پزشکی و مرکز فناوری اطلاعات مراکز آموزشی فعال جهاد دانشگاهی هستند که اساس آموزش ها با هدف مهارت افزایی و توانمند سازی و اشتغال پذیر کردن فراگیر ها است.

وی تاکید کرد: گروه زبان های خارجی به عنوان اولین مرکز در سطح استان و جهادهای کل کشور که آزمون تافل برگزار می کند در حال فعالیت است.

حسینی یادآور شد: گواهی نامه های دوره های آموزشی جهاد دانشگاهی در همه رشته ها بین المللی است و قابلیت ترجمه دارد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار بالای خبرگزاری معتبر دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین المللی قرآن کریم (ایکنا) بهره می‌برد همچنین مرکز افکار سنجی (ایسپا) نیز تحت نظر جهاد دانشگاهی شامل هفت گروه پژوهشی است و آمادگی همکاری دارد.

وی با اشاره به سازمان دانشجویان معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: در سازمان دانشجویان به صورت متمرکز حدود 3500 عضو دانشجویی در سطح استان قم داریم که مشغول فعالیت و همکاری با ما هستند.

حسینی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بحث علوم پزشکی هم ورود پیدا کرده اظهار کرد: در سال 98 موفق شدیم مجوز مرکز آموزش های ملی مهارت حرفه ای را از وزارت بهداشت دریافت کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه آموزش های ما شامل دو دسته آموزش های تخصصی برای گروه های خاص پزشکان و ماما و آموزش های عمومی از جمله تکنیسین دندانپزشک، تکنیسین داروخانه هستند: ضمن درخواست از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان بر لزوم همکاری در تأمین مکان برای آموزش های عملی تخصصی تاکید کرد.

حسینی در پایان در خصوص هم افزایی و همکاری های بیشتر در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی با دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام