شنبه 14 مهر 1403

افزایش قیمت مسکن دلیل رکورد 1.2 میلیارد تردد خودرو تهران

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
افزایش قیمت مسکن دلیل رکورد 1.2 میلیارد تردد خودرو تهران

رئیس پلیس راه فاتب با بیان اینکه "حاشیه‌نشینی دلیل ثبت رکورد 1.2 میلیارد تردد خودرو در تهران است" گفت: مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل را مانند کشورهای پیشرفته به‌روز کنیم.

سرهنگ ابراهیم ارزانی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: دیروز جلسه‌ای با وزیر راه و شهرسازی داشتیم که در این جلسه بیشترین دغدغه خانم وزیر و پلیس ترددهای بالا در مبادی تهران بزرگ بود.

وی افزود: سالانه 1.2 میلیارد تردد در تهران داریم.

وی ادامه داد: با آن‌که حدود یک درصد از راه‌های کشور را در پایتخت داریم، اما 13 درصد تردد خودروها در کشور در این راهها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از دلایل این اتفاق حاشیه‌نشینی است؛ با توجه به این‌که قیمت مسکن افزایش یافته، بسیاری از تهران خارج شده‌اند. در گذشته معمولاً آخر هفته پیک سفرها بود، اما الان در وسط هفته هم شاهد پیک ترددها هستیم.

رئیس پلیس راه تهران بزرگ به مثالی در این‌باره اشاره کرد و یادآور شد: در آزادراه تهران - کرج رکورد 303 هزار تردد خودرو را طی هفته گذشته داشتیم. در محدوده پاکدشت نیز تردد روزانه بالای 200 هزار گزارش شده است.

ارزانی با بیان این‌که قبلاً تردد بالای 150 هزار نداشتیم به راهکار حل این مشکل اشاره کرد و افزود: راهکار قطار شهری است که ما آنرا در اختیار نداریم. برای شهر پردیس این طرح پیش‌بینی شده است، اما فعلاً مسکوت مانده است.

وی اضافه کرد: برای این‌که بخواهیم آزادراه تهران - قم دو لاین به سمت فرودگاه امام احداث کنیم نیازمند حدود 2500 همت منابع مالی هستیم. مجبوریم زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور را مانند کشورهای پیشرفته دنیا به روز کنیم.